اندروید N با پنجره‌های حالت آزاد ویندوز منتشر می‌شود - تکفارس 
اندروید N با پنجره‌های حالت آزاد ویندوز منتشر می‌شود - تکفارس 

اندروید N با پنجره‌های حالت آزاد ویندوز منتشر می‌شود

مبین محمدی
۳ فروردین ۱۳۹۵ - 14:44
اندروید N با پنجره‌های حالت آزاد ویندوز منتشر می‌شود - تکفارس 

زمانی که یک نرم‌افزار کامپیوتری منتشر می‌شود، کاربران می‌توانند پنجره موجود آن را به هر گوشه از صفحه نمایش تغییر مکان دهند و همچنین امکان تعییر اندازه آن‌ها نیز وجود دارد. علاوه بر این می‌توان چند پنجره یا چند برنامه را به صورت همزمان باز کنید. حال اگر این ویژگی بروی روی سیستم‌عامل‌های موبایل بیایند چه خواهد شد؟ بدونه شک یکی از ویژگی‌های ایده‌آلی است که هر کاربری آرزوی آن را دارد. خبر خوب اینجاست که قرار است اندروید N این ویژگی را داشته باشد. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

به تازگی وب‌سایت ArsTechnica تصویری از نسخه پیش‌نماش اندروید N را منتشر کرده است که ظاهرا از سوی توسعه‌دهندگان این نسخه فاش شده است و ظاهرا ویژگی پنجره‌های آزاد را دارد البته این ویژگی به حالت ویندوزی مشهور است. با این حال کاربران اندروید N در زمان انتشار به این ویژگی دسترسی دارند. برای کسانی که اطلاعاتی درباره این ویژگی ندارند باید اعلام کنم که می‌توانند چند پنجره یا اپلیکیشن را به صورت همزمان باز کنند و اندازه آن را به صورت دلخواه و یا موقعیت آن را تغییر دهند که دقیقا همانند برنامه‌های دسکتاپ عمل می‌کند.

آنطور که پیدا است توسعه‌دهندگان به طراحی این ویژگی موفق شده‌اند و تمامی قابلیت‌های ویندوزی را دارد، علاوه بر بزرگنمایی آن‌ها شاید ویژگی مینیمایز کردن هم به آن اضافه شود. اما کنترل این ویژگی شاید کمی دشوار باشد و هنوز محدودیت‌هایی برای نمایش پنجره‌های پشتی یا پنهان نیز وجود دارد. البته اگر این ویژگی به صورت نهایی در اندروید N نمایان شود شاید به طراحی از نو تمامی برنامه‌ها نیاز باشد تا از این ویژگی پشتیبانی کنند و شاید هم نیازی به این عمل نداشته باشد. به هر حال تا انتشار اخبار بیش‌تر هنوز نیاز به صبر کردن است. نظر شما درباره این خبر چیست؟

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.