شکایت مایکروسافت از دولت آمریکا - تکفارس 
شکایت مایکروسافت از دولت آمریکا - تکفارس 

شکایت مایکروسافت از دولت آمریکا

امیر حسین دلخوش
۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - 18:05
شکایت مایکروسافت از دولت آمریکا - تکفارس 

مایکروسافت اعلام کرده است یکی از آژانس‌های فدرال آمریکا با سرک کشیدن به ایمیل‌های شخصی کاربران این شرکت عملا حریم خصوصی آنها و کاربران را شکسته است. غول فناوری دنیا به علت اینکه دولت آمریکا به ایمیل بعضی از کاربران و اعضای این شرکت نفوذ کرده است و محتوای آنها را بررسی کرده است شکایت کرده است.

اگر اوضاع به همین تریتیب ادامه پیدا کند، ما در چند روزآینده شاهد جنگ و تنش بین یکی از برترین شرکت های دنیا با دولت آمریکا خواهیم بود. این دعوا چند هفته پیش هم بین اپل و باز هم دولت آمریکا اتفاق افتاد که علت شکایت اپل، تلاش واشنگتن برای نفوذ به آیفون یکی از متهمان حملات تروریستی در یکی از کلیساها آمریکا یود. بنابر شکایت مایکروسافت که به تازگی در دادگاه فدرال سیاتل انجام شده است، دولت آمریکا به نقض قوانین اساسی این کشور متهم شده است. در این شکایت ذکر شده که دولت آمریکا مانع از اطلاع‌رسانی مایکروسافت به هزاران کاربرش درخصوص تلاش دولت این کشور برای دسترسی به ایمیل‌ها و سایر اسناد و مدارک دیگر شده است.

در متن شکایت مایکروسافت به سادگی معلوم است که اقدام اخیر دولت آمریکا نقض بزرگی از قانون اساسی آمریکاست که به مردم و شرکت‌های فعال در این کشور حق می‌دهد تا از جستجوی دولت در اطلاعات شخصی و دارایی‌هایشان مطلع باشند.

شکایت غول فناوری دنیا از دولت آمریکا بر روی دسترسی واشنگتن به اطلاعاتی متمرکز شده که در سرورهای مستقر در مناطق دور و نه رایانه‌های شخصی قرار دارند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.