پلی استیشن جدید با کد نیم Neo دارای سخت افزار افزایش یافته خواهد بود - تکفارس 
پلی استیشن جدید با کد نیم Neo دارای سخت افزار افزایش یافته خواهد بود - تکفارس 

پلی استیشن جدید با کد نیم Neo دارای سخت افزار افزایش یافته خواهد بود

علی سیف الهی
۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - 19:01
پلی استیشن جدید با کد نیم Neo دارای سخت افزار افزایش یافته خواهد بود - تکفارس 

ماه قبل بود که اولین شایعه درباره ی ساخت کنسول پلی استیشن جدید منتشر شد و بعد از آن بود که عده ای آن را تلاش سونی برای ورود به دنیای ۴k خوانده و عده ای آن را شایعه ای بیش ندانستند.خود شرکت سونی نیز هنوز در این رابطه هیچ اظهار نظر رسمی مبنی بر حقیقت یا تکذیب این شایعه نداشته اند و به همین علت است که هر روز اخبار جدیدی از این کنسول جدید منتشر می شود.

امروز سایت GiantBomb گزارشی را منتشر کرد مبنی بر اینکه پلی استیشن جدید با نام مخفی Neo دارای سی پی یو، رم و گرافیک افزایش یافته نسبت به پلی استیشن ۴ خواهد بود.بر طبق این گزارش Neo با سرعت کلاک افزایش یافته، گرافیک بهبود یافته و رم سریع تر خواهد آمد ولی هارد آن با هاردی که در پلی استیشن ۴ بکار رفته یکی خواهد بود.

هر بازی PS4 نیاز خواهد داشت تا در دو مد تولید شود.یکی همان بازی که در روی پلی استیشن فعلی اجرا خواهد شد و دیگری مد Neo که با سخت افزار بیشترش، فرم ریت بازی ها را بهینه تر و پایدارتر خواهد کرد و رزولوشن ۴K در بازی ها را نیز پشتیبانی خواهد نمود.

افرادی که تلویزیون ۴K دارند انتظار دارند که بازی هایشان را با رزولوشن ۴K بازی کنند و بقیه هم انتظار پایداری نرخ فرم ریت را دارند. این کنسول به هیچ وجه جایگزین PS4 نخواهد شد و درکنار آن به فروش خواهد رسید.هیچ بازی مخصوص Neo نخواهد بود و سونی این اجازه را به بازی سازان نخواهد داد که کاربران Neo را از کاربران PS4 جدا کنند، این بدین معنی است که سونی به بازی سازان اجازه نخواهد داد که آپشن های انحصاری را به کاربران PS4 پیشنهاد دهند.مانند محتوای VR انحصاری.3050190-ps4-console-wds4این گزارش همچنین میگوید که همه ی بازی هایی که در ماه اکتبر یا بعد از آن عرضه خواهند شد،باید از Neo پشتیبانی کنند،اما ممکن است کنسول جدید در همان ماه عرضه نشود. در اسنادی که این گزارش برپایه ی آن ها تهیه شده،گفته شده که بازی ساز ها میتوانند قبال از عرضه ی کنسول،بازی هایشان را برای Neo منتشر کنند.

حال باید منتظر ماند و دید که سونی چه اظهار نظری خواهد داشت.در جدول زیر میتوانید مشخصات کنسول جدید را با کنسول اصلی مقایسه نمایید:

NeoPS4
۸Jaguar Cores at 2.1 GHz ۸Jaguar Cores at 1.6 GHzCPU
Improved AMD GCN, 36 CUs at 911 MHzAMD GCN, 18 CUs at 800 MHzGPU
۸GB GDDR5, 218 GB/s۸GB GDDR5, 176 GB/sMemory

منبع: Gamespot

انتهای پیام/.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.