جیمزکامرون:هر۴نسخه Avatar در یک زمان فیلمبرداری میشود - تکفارس 
جیمزکامرون:هر۴نسخه Avatar در یک زمان فیلمبرداری میشود - تکفارس 

جیمزکامرون:هر۴نسخه Avatar در یک زمان فیلمبرداری میشود

پژمان دستوریان
۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - 00:35
جیمزکامرون:هر۴نسخه Avatar در یک زمان فیلمبرداری میشود - تکفارس 

عظمت و شکوه فیلم Avatar بر کسی پوشیده نیست.James Cameron به عنوان خالق این اثر توانست با ریسکی نفسگیر،لذتی ناب و تجربه ای فراموش نشدنی را برای تماشاگران رغم بزند.چندی پیش بود که جیمز کامرون،کارگردان مشهور هالیوودی اعلام کرد که ۴ دنباله برای پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما در نظر دارد. حال بنظر میرسد که شاهد ساخته شدن آن در یک زمان مشخص خواهیم بود.

Avatar 2009 به کارگردانی James Cameron در سینماهای IMAX 3D با فروش بی سابقه ای رو به رو شد که توانست رکورد را در گیشه های سینما جابجا کند.

وی توانست حتی از فروش فیلم پیشین و برنده جایزه اسکار خود یعنی Titanic نیز پیشی بگیرد و در صدر جدول پرفروش ترین فیلم های تاریخ نام خود را ثبت کند.

 

اعلام ساخت ۴ نسخه ادامه Avatar خودش به تنهایی بار سنگینی ـست اما موضوع وقتی مهیج تر میشود که آقای کامرون اعلام کرد که قصد دارد هر ۴ نسخه را در یک زمان فیلم برداری کند.

درست همانند عملی که دست اندرکاران همکار با سریال های کوتاه چند قسمتی انجام میدهند.

وی قرار است برای ساخت این ۴ فیلم همانند کارگردانان سریال های تلوزیونی عمل کند.در ادامه ابراز کرد که برای ساخت آن نسخه به نسخه صورت نمیگیرد بلکه یک پروداکشن کامل(تولید کامل به عنوان یک اثر)ساخته خواهد شد.

 

آقای جیمز کامرون در گفتگو با Famous Monsters اذعان داشت:

تولید این فیلم بیشتر شبیه سریال های تلوزیونی ـست.بنابراین ما تمام ۴ سناریو را در آن واحد فیلمبرداری خواهیم کرد.به این ترتیب ممکنه من دوشنبه مشغول فیلمبرداری قسمت چهارم باشم و سه شنبه مشغول برداشت سکانس از فیلم اول باشم.

 

وی در ادامه افزود:

ما اساسا در حال کار بر روی ۸ ساعت از داستان فیلم هستیم و این چالش بزرگی در ذهن ما خواهد بود و ما سعی میکنیم تمامی معایب آن را برطرف کنیم.

ساخت این فیلم با استفاده از نسل جدید سیستم های کامپیوتری و جلوه های جدید و نوین دور از انتظار نیست چرا که پیشتر نیز جیمزکامرون با جلوه های بصری نوین توانسته بود که مارا در پشت تلوزیون ها میخ کوب کند.

نخستین نسخه از این فیلم انتظار میرود که در انتهای سال ۲۰۱۶ و اواسط ۲۰۱۷ اکران شود.اگر ۳ نسخه دنباله آن را در نظر بگیریم ظاهرا تا سال ۲۰۲۰ منتظر باقی ماجرا باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.