دانشمندان ترانزیستورهایی سریع و منعطف پذیر برای ابزار های پوشیدنی طراحی کردند - تکفارس

دانشمندان ترانزیستورهایی سریع و منعطف پذیر برای ابزار های پوشیدنی طراحی کردند

علی سیف الهی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - 20:22

امروزه صنعت ابزار های پوشیدنی روز به روز در حال پیشرفت است و بیشتر رنگ واقعیت به خود می گیرد.امروز یک تیم دانشگاهی روشی را معرفی کرده که میتواند دنیای تکنولوژی ابزار های پوشیدنی را دگرگون سارد. با تکفارس همراه باشید.!

یک تیم از محققان دانشگاه Wisconsin-Madison یک متد ارزان برای سریع و انعطاف پذیر کردن ترانزیستور های سیلیکونی ابداع کرده اند. تکنیک آن ها شامل استفاده از پرتوهایی از الکترون برای ایجاد قالب های چنبار مصرف الگوهایی که آنها میخواهند است تا با استفاده از آن به مانند چاقویی بسیار بسیار کوچک،درون الگوهای خود حفره های کوچکی ایجاد کنند. نتیجه یک ترانزیستور خمیده و کوچک است، هر چند به اندازه ی طراحی تک مولکولی که می تواند داده ها را وایرلس انتقال دهد و قابلیت استفاده در فرکانس بزرگ ۱۱۰ گیگاهرتز را دارد،نیست. به زبان دیگر این ترانزیستور ابداع شده قابلیت محاسبه های بسیار سریع را دارد و در ابزار های پوشیدنی می تواند پیشرو بوده و از ترانزیستور های امروزی بسیار قدرتمند تر باشد.

محقق ارشد آقای Zhengiang Ma می گوید: مقیاس فرایند ساخت برای تولیدات انبوه می تواند افزایش یابد. کارخانه ها به عنوان مثال می توانند از تیرک هایی استفاده کنند تا الگوها را بر روی رول های پلاستیک انعطاف پذیر مهر کنند. آقای Ma و هم تیمی هایش که مطالعاتشان در این باره را در سایت Nature منتشر کرده اند می گویند که این فرایند آنها آماده ی استفاده در دنیای بیرون است.آنها می گویند:”ما نمی خواهیم در مسیری که صنعت نیمه هادی ها حرکت می کند، حرکت کنیم. آنچه برای پرینت رول به رول لازم و حیاتی است، آماده است.”

منبع: Engadget