FBI از ارائه اطلاعات درباره هک Iphone به Apple خودداری کرد - تکفارس 
FBI از ارائه اطلاعات درباره هک Iphone به Apple خودداری کرد - تکفارس 

FBI از ارائه اطلاعات درباره هک Iphone به Apple خودداری کرد

پژمان دستوریان
۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - 00:47
FBI از ارائه اطلاعات درباره هک Iphone به Apple خودداری کرد - تکفارس 

پس از حادثه تروریستی سن برناردینو و آغاز جنگ لفظی و دعوای حقوقی بین FBI و APPLE پیرامون عدم همکاری برای بازکردن فقل گوشی Iphone، و موفیقت سازمان فدرال در قفل گشایی گوشی های مذکور،سازمان مربوطه از اشتراک هرگونه اطلاعات درباره چگونگی موفقیت بازگشایی این قفل ها خود داری میکند.

 

تقریبا بیش از یک ماه از حادثه تروریستی سن برناردینو میگذرد.حادثه ای که ۱۴ کشته و تعداد زیادی زخمی بر جای گذاشت و FBI برای کسب اطلاعات بیشتر نیاز به جستجو در گوشی Iphone مظنونین داشت.

اف بی آی پس از رایزنی های بسیار با سران اپل برای همکاری در رمزگشایی گوشی های متهمین به حمله تروریستی و عدم دریافت پاسخ مناسب،دست به اقدام خود سرانه زده و با صرف هزینه گزاف (۱.۳ میلیون دار) موفق شده که سیستم امنیتی گوشی آیفون که گفته میشد غیر قابل نفوذ است را بشکند.این اقدام باعث شد که کاربران IOS به امنیت حریم خصوصی گوشی های اپل شک کنند و از طرفی مسئولین اعلام کردند که قدرت امنیتی را افزایش خواهند داد.

 

روز های گذشته بود که FBI اعلام کرد آنها مجددا موفق به قفل گشایی گوشی Iphone یکی دیگر از خلاف کاران (دلال مواد مخدر در نیویورک) شد.

به تازگی خبر رسیده که FBI از دادن هرگونه اطلاعات به APPLE درباره چگونگی باز کردن قفل های امنیتی IPHONE خود داری کردند.(بنظر میرسد که خود اپل نیز قادر به باز کردن قفل گوشی های خود نیست و این نشان از سیستم امنیتی فوق پیشرفته آنها دارد و اینکه fbi چگونه موفق به بازگشایی آن شده خود یک معمایی جداست)

البته برخی معتقد اند که خود سازمان فدرال هم دقیق نمیداند که چطور موفق به هک کردن این  سخت افزار شود

به تازگی The Wall Street Journal در آخرین گزارش خود از عدم انتشار جزئیات چگونه هک کردن گوشی آیفون تروریست های بدنام سانحه San Bernardino توسط FBI به سران اپل خبر داد که با مخالفت مواجه شد.

FBI و APPLE حدود یک ماهی میشود که درگیر درگیری های لفظی در دادگاه هستند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.