این چرخ موتور دار، دوچرخه ی شما را الکتریکی می کند - تکفارس 
این چرخ موتور دار، دوچرخه ی شما را الکتریکی می کند - تکفارس 

این چرخ موتور دار، دوچرخه ی شما را الکتریکی می کند

علی سیف الهی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - 23:10
این چرخ موتور دار، دوچرخه ی شما را الکتریکی می کند - تکفارس 

انقلاب الکتریکی انواع وسایل حمل و نقل شخصی را دارد دگرگون می سازد، اما دوچرخه های برقی ممکن است بخش اعظمی از ترکیب این دگرگونی را تشکیل دهند. با تکفارس همراه باشید.

این دوچرخه های برقی به واقع، به یک باره ترقی نمودند و ما امروزه شاهد ایده های خلاقانه و عجیب در این زمینه هستیم. یک نمونه ی بارز این سخن شرکت GeoOrbital است. یکی از چند شرکت اندکی که به صورت جدی تصمیم دارند چرخ دوچرخه را از نو اختراع کنند.

GeoOrbital چندی است که بصورت عمومی روی محصول خود کار می کند. در یکی دو سال گذشته مدیرعامل این شرکت، مایک بورتف، در حال جذب علاقه ی مطبوعات به محصول خود بود و موازی با آن در حال کار روی بهبود محصول خود بود. اما الان کار توسعه ی محصول تمام شده است و این شرکت یک کمپین کیک استارتر راه انداخته و به نوعی دارد با این کار محصول خود را پیش فروش می کند، سرمایه ی خود را افزایش می دهد و به سخنان خود عمل می کند.

GeoOrbital ساختاری ساده و ماژولار دارد. به جای اینکه باتری و موتور را خودمان داخل دوچرخه تعبیه کنیم یا از روش های دست ساز استفاده کنیم، چرخ GeoOrbital می تواند در عرض چند ثانیه به بیشتر دوچرخه ها اضافه شود. کافی است چرخ جلوی دوچرخه ی خود را در بیاورید و چرخ الکتریکی GeoOrbital را به جا آن نصب نمایید. جدای از صحبت ها، این چرخ ساختاری سه گوش و مثلثی با سه چرخ کوچک که در خلاف جهت لبه ی چرخ می ایستد دارد.geoorbital-wheel-3649.0

مانند مجموعه ای از چرخ دنده ها، این سه چرخ کوچک گوشه ی چرخ را می گیرند و آن را به حرکت در می آورند و شما را بوسیله ی موتور ۵۰۰ واتی و باتری ۳۶ ولتی به جلو حرکت می دهد (البته یکی از این چرخ کوچک نیرو وارد می کند و دو چرخ بعدی برای حفظ پایداری هستند.)

این چرخ ساخته شده از فوم جامد است، که بورتف می گوید استفاده از این فوم آنها را از شر تایر های تخت خلاص می کند، و همه ی این وسایل در پکیج کمتر از ۲۰ پوند وزن پیدا می کنند. بخش دیگر این چرخ، دریچه ی کنترل است که به فرم یک اهرم کوچک است تا شما بتوانید دکمه ی پاور و نشانگر شارژ باتری را روی دسته های دوچرخه سوار نمایید. بورتف می گوید همه ی قطعاتی که برای ساخت چرخ GeoOrbit به کار رفته اند، همانند قطعاتی است که دیگر سازندگان دوچرخه های الکترونیکی برای ساخت دوچرخه استفاده می کنند، فقط شرکت او راهی را برای استفاده از آن قطعات در یک پکیج پیدا کرده اند تا هر دوچرخه ای بتواند به آن مجهز شود.

” باتری حداقل ۲۰ مایل دوام خواهد آورد و در صورت پدال زدن، این مقدار به ۵۰ مایل می رسد.”

چرخ GeoOrbital حداکثر سرعتی برابر ۲۰ مایل در ساعت دارد و باتری- که قابل جدا شدن است و به همین خاطر شارژش راحت است – به تنهایی ۲۰ مایل دوام خواهد آورد و این مقدار در صورتی که پدال بزنید، به ۵۰ مایل خواهد رسید.

GeoOrbital در بازار دوچرخه های الکترونیکی تنها نیست و رقبایی را در کنار خود می بیند. Evelo که هم اکنون با محصول چرخ Omni در فروشگاه ها حضور دارد و قیمت خرده فروشی اش ۱۰۰۰ دلار است. شرکت دیگری بنام Superpedestrian که متشابها، ایده ی یک گروه از دانشگاه MIT را لایسنس کرده است هم اکنون در حال پیش فروش است.

چرخ GeoOrbit سرانجام در خرده فروشی ها با قیمت ۹۰۰ دلار – که از استاندارد های دوچرخه الکترونیکی ارزان تر است – به فروش خواهد رسید. اما این شرکت هم اکنون قیمت پایین تر ۵۰۰ دلار را به خریدارانی از کیک استارتر خرید می کنند را پیشنهاد می دهد. بورتف گفته است که شرکت در نظر دارد چرخ ها را در عرض شش ماه یا کمتر، به دست مصرف کنندگان برساند.

نظر شما چیست؟ آیا علاقه دارید یکی از این چرخ ها را بخرید؟

منبع: The Verge

انتهای پیام/.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.