یک کودک ۱۰ ساله Instagram را هک کرد - تکفارس 
یک کودک ۱۰ ساله Instagram را هک کرد - تکفارس 

یک کودک ۱۰ ساله Instagram را هک کرد

پژمان دستوریان
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - 17:59
یک کودک ۱۰ ساله Instagram را هک کرد - تکفارس 

Instagram تصویری از اهدای ۷۰۰۰یورو به کودک ۱۰ ساله ای که موفق به هک کردن شبکه اجتماعی اینستاگرام شده را به اشتراک گذاشت.این کودک ۱۰ ساله موفق به پیدا کردن یک نقص امنیتی شده و با کمی دستکاری توانست به مدیریت حذف کامنت های افراد دست یابد.

جنی (Jani) که در Helskini زندگی میکند،با پیدا کردن یک نقص امنیتی توانسته کامنت برخی افراد حذف کند.کمپانی اینستاگرام اعلام کرد که این نقص سریعا برطرف شده است اما به رسم توانمندی و ذکاوت این کودک،۷۰۰۰یور به این کودک که توانسته این مشکل را پیدا کند جایزه داده شد.

برای ثابت شدن اینکه Jani (که مطمئنا نام واقعی وی نمیباشد)واقعا توانسته تا این شبکه محبوب را هک کند یا خیر،مسئولان اینستاگرام برای آزمون یک کامنت در پیجی مشخص گذاشتند و از وی خواستند که آن کامنت را حذف کند.این عمل با اکانتی دیگر نیز پاسحی مثبت داشته است.Facebook نیز به عنوان مالک تمام و کمال Instagram پیشتر اعلام کرده بود،کسانی که موفق به هک و رخنه امنیتی به اینستاگرام شوند،جایزه ای درنظر گرفته است.تا این میزان آنها به امنیت اپلیکیشن خود مطمئن بودند.

متن به شرح زیر است:

ما کسانی که موفق به رخنه امنیتی به شبکه اینستاگرام شوند را شناسایی و به رسم تلاش هدیه ای ارسال میکنیم زیراکه باعث میشوند ما به نقص های خود پی برده،و آنها را بیش از پیش بهینه کنیم تا کاربران در امنیت باشند.

این مزایا در اختیار کسانی قرار میگیرد که در صورت وجود باگ یا نقص فنی/امنیتی که باعث ضربه و عدم امنیت در اینستاگرام شوند،آن مشکل را به فیس بوک گزارش دهد.

از سال ۲۰۱۱ که این موضوع اعلام گردیده تا کنون حول ۳میلیون یورو به بیش از ۸۰۰ افراد مختلف،برای رخنه و یافتن اشکالات فنی و امنیتی،هدیه داده شد.

Janiکودک ۱۰ ساله ای که موفق به هک اینستاگرام شده بیش از دو سال به کد نویسی مشغول است و آرزوی پیوستن به شغل های امنیتی را دارد.وی در پاسخ به یک رسانه ایتالیایی گفت،من قصد دارم با این پول یک دوچرخه جدید و سیستم کامپیوتر قوی ای برای خودم و برادر دوقلویم بخرم.

Instagramیک شبکه اجتماعی بسیار موفق است که در سال ۲۰۱۳ آنلاین شد،که از آن زمان تا کنون توانسته بیش از ۳۰۰میلیون کاربر را جلب کند.البته شرکت فیس بوک با مدیریت مارک زاکلبرگ،به پتانسیل موجود در این اپلیکیشن پی برد و پیش از سایر رقبا اقدام به خرید انیستاگرام کرد

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.