هولوفلکس، یک اسمارت فون منعطف و هولوگرافیک - تکفارس 
هولوفلکس، یک اسمارت فون منعطف و هولوگرافیک - تکفارس 

هولوفلکس، یک اسمارت فون منعطف و هولوگرافیک

علی سیف الهی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - 23:01
هولوفلکس، یک اسمارت فون منعطف و هولوگرافیک - تکفارس 

با عجیب ترین گوشی که شما نمی توانید تصاحب کنید، آشنا شوید! آزمایشگاه رسانه های انسانی دانشگاه کوئین، یک گوشی هوشمند به نام هولوفلکس اختراع کرده است که دارای بدنه ای منعطف و نمایشگری هولوگرافیک می باشد. با تکفارس همراه باشید.ولی این کار چه معنی می تواند داشته باشد؟ به یقین این گوشی یک نمونه ی ارتقا یافته ی گوشی های دارای نمایشگر سه بعدی و بدنه ی منعطف است که ما تا امروز دیده ایم.

نمایشگر هولوفلکس به جای این که مانند دیگر نمایشگر های سه بعدی، یک عکس برای هر چشم ایجاد کند، لایه ای از لنزها روی خودش دارد که نور را در جهات مختلف پخش می کند. این کار باعث می شود که افراد مختلف از یک نمایشگر تصاویر سه بعدی را بدون نیاز به عینک های مخصوص، ببینند.

همچنین این گوشی از منعطف بودن خود به گونه ی دیگری استفاده می کند. این کار همانند یک کار معمولی برای گوشی است. به جای این که چیز تازه ای باشد، هولوفلکس به مردم اجازه می دهد تا در بعد سوم با آنچه در نمایشگر نمایش داده می شود، تعامل داشته باشند. به عنوان مثال، این آزمایشگاه به ما نشان می دهد که چگونه با خم کردن گوشی، یک شی موجود در نمایشگر را حرکت داده و به نقطه ی هدف برسانیم، همچنین آن ها نسخه ی خمیده و سه بعدی بازی انگری بردز را نیز روی این گوشی اجرا کرده اند.
AngryBirds.0

اما با این همه نوآروی و موارد جالب توجه، این گوشی یک ایراد اساسی دارد. وقتی شما همیشه به یک نمایشگر ۱۰۸۰ پیکسلی نگاه می کنید، چگونه با نمایشگر ۱۶۰*۱۰۴ پیکسلی کار خواهید کرد؟ این نمایشگر حتی بدون گفتن هم، مناسب یک گوشی هوشمند امروزی نیست. این بدین معنی است که، یا حداقل برای الان این معنی را دارد که سخت می توان گفت که این تکنولوژی بین مصرف کنندگان مورد قبول واقع خواهد شد یا نه. اما شاید زمانی که نمایشگر ۱۶K برای گوشی های هوشمند به یک استاندارد تبدیل شود، ما چیزی برای کار کردن داشته باشیم.

نظر شما درباره ی این چوشی چیست؟ آیا اگر به بازار عرضه شود آن را خریداری می نمایید؟

منبع: The Verge

انتهای پیام/.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.