اندروید VR توسط سایت توسعه دهندگان گوگل، تائید شد - تکفارس 
اندروید VR توسط سایت توسعه دهندگان گوگل، تائید شد - تکفارس 

اندروید VR توسط سایت توسعه دهندگان گوگل، تائید شد

علی سیف الهی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - 23:08
اندروید VR توسط سایت توسعه دهندگان گوگل، تائید شد - تکفارس 

به نظر می رسد در همین روزها، گوگل، یک هدست واقعیت مجازی بر پایه ی اندروید ارائه خواهد کرد که بدون گوشی موبایل یا کامپیوتر کار می کند. با تکفارس همراه باشید.

اندروید پلیس، در کنسول توسعه دهندگان گوگل پلی، یک مکان برای اندروید وی آر یافته است. موسس Engadget آقای پیتر روجاس نیز توئیتی منتشر کرده مبنی بر این که اندروید وی آر هفته ی بعد در گوگل I/O رونمایی خواهد شد. راجوس همچنین اضافه کرده است که این هدست مستقل عمل خواهد کرد و نیازی به گوشی موبایل نخواهد داشت، و به طور مشهود از اچ تی سی وایو، و آکولوس ریفت که متصل به کامپیوتر هستند، ضعیف تر خواهد بود

این شایعات با گزارش هایی که قبلا مبنی بر ارائه ی یک هدست مستقل از طرف گوگل حکایت داشتند، مطابقت دارد. این شرکت ممکن است از دوربین های ردیاب حرکت ساخت Movidius استفاده کند. گوگل البته قبلا در پروزه ی گوشی تانگو با این شرکت همکاری داشته است. به هر حال، فاینانشال تایمز نیز گزارشی منتشر کرده مبنی بر این که گوگل از یک دستگاه رونمایی خواهد کرد که وابسته به گوشی خواهد بود اما از برند های مختلف پشتیبانی می کند و مثل گیر وی آر نیست. بنا به گزارشات WSJ، هر دو مدل ممکن است در گوگل I/O معرفی شوند.

اندروید وی آر مطمئنا هفته ی بعد معرفی خواهد شد، و بنا به آنچه من شنیده ام، قدرتی کمتر از وایو و ریفت خواهد داشت.

پیتر روجاس. ۱۱ می

هیچ یک از این دو، به برنامه های شخص ثالث نیاز نخواهند داشتف چون ظاهرا تجربه ی اندروید وی آر در اندروید ساخته خواهد شد. به همین علت، این هدست ها با کاردبورد و گیر وی آر که نیاز به برنامه ی آکولوس دارند، بسیار متفاوت خواهند بود.

بسیاری از مردم برای تجربه ی گیر وی آر، مجبور به خرید گوشی گلکسی شده اند، پس اگر گوگل یک اکوسیستمی راه اندازی کند که بیشتر گوشی ها را پوشش دهد، سامسونگ و آکولوس انحصار خود را از دست خواهند داد. به احتمال زیاد، اندروید وی آر با سیستم عامل اندروید N  یکی خواهد بود، پس بنابراین خریدن این هدست ها به این زودی محقق نخواهد شد. اگر این اخبار و شایعات درست باشند، توجه بسیاری از افراد به کنفرانس گوگل I/O که هفته ی آینده برگزار می شود، معطوف خواهد شد. حال ما نیز باید صبر کنیم و ببینیم که چه اتفاقی خواهد افتاد!

منبع: Engadget

انتهای پیام/.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.