گوگل قدرتمندترین تجزیه گر لغات خود را، منبع باز نمود - تکفارس 
گوگل قدرتمندترین تجزیه گر لغات خود را، منبع باز نمود - تکفارس 

گوگل قدرتمندترین تجزیه گر لغات خود را، منبع باز نمود

علی سیف الهی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - 16:25
گوگل قدرتمندترین تجزیه گر لغات خود را، منبع باز نمود - تکفارس 

روز هایی که ما از طریق انگشتانمان با کامپیوتر در ارتباط بودیم، در حال به سر آمدن هستند. گوگل پنجشنبه اعلام کرد که این شرکت قصد دارد چارچوب شبکه ی عصبی تجزیه گر زبان خود، یعنی SyntaxNet را به عنوان یک سیستم منبع باز، منتشر کند.با تکفارس همراه باشید.

کد های منتشر شده شامل هر چیزی که شما با استفاده از اطلاعات خود برای آموزشش لازم دارید را شامل می شود. گر چه گوگل قبلا یک نسخه ی مسلط بر زبان انگلیسی به نام Parsey McParseface را منتشر نموده بود.

این برنامه ها مانند دیگر برنامه های تجزیه کننده ی زبان، شکل پایه ی سیستم های فهم طبیعی زبان (NLU) را تشکیل می دهند. تجزیه گر ها به برنامه هایی نظیر گوگل ناو و سیری اجازه می دهند کلماتی که شما در سخنان خود به کار می برید یا تایپ می کنید، را درک کنند، هر یک از لغت ها را به همراه هم معنی اش بر چسب بزنند و سپس مقصود شما از سخنانی که گفته یا تاپ نموده اید را تشخیص دهند. تنها مشکلی که وجود دارد این است که جملات هر چقدر طولانی تر می شوند، کد گشایی آن ها نیز سخت تر می شود. یک جمله که شامل فقط ۲۰ کلمه می شود، ممکن است تعابیر هم معنی بسیاری داشته باشد. خوشبختانه، Parsey McParseface امروزه به عنوان دقیق ترین تجزیه گر موجود شناخته می شود و دارای دقتی برابر ۹۵ درصد می باشد.

منبع: Engadget

انتهای پیام/.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید