پوشاک هوشمند Project Jacquard با همکاری گوگل و Levis ساخته میشود - تکفارس 
پوشاک هوشمند Project Jacquard با همکاری گوگل و Levis ساخته میشود - تکفارس 

پوشاک هوشمند Project Jacquard با همکاری گوگل و Levis ساخته میشود

پژمان دستوریان
۱ خرداد ۱۳۹۵ - 00:19
پوشاک هوشمند Project Jacquard با همکاری گوگل و Levis ساخته میشود - تکفارس 

Google و Levis سال گذشته اعلام کردند که طی یک همکاری قصد دارند تا لباس های هوشمندی تحت نام رمز،تکنولوژی Project Jacquard تولید کنند.این محصول از پارچه ای رسانا تولید شده که برای ایجاد یک پچ تعاملی،حس لمس، فشار و حتی موقعیت دست خود را قبل از لمس پارچه تشکیل شده است.

Jacquard_Garment_Final

این یک ایده های جذاب است که توسط گروه ATAP (تکنولوژی و محصول پیشرفته) شرکت گوگل در حال بررسی و توسعه است و این عنوان پیش رو نشان از محصولی نسل آینده دارد که به کمک Levis با نام جکوارد به مرحله نهایی خواهد رسید.

در صبح روز گذشته طی Google I/O اعلام شد که یک ژاکت شامل بافت از نخ تعاملی ژاکارد در بازوی چپ، و یک حلقه بلوتوث-فعال متصل شده به دکمه ژاکت میباشد.از طریق این دکمه شما میتوانید مستقیما به تلفن خود وصل شوید و می توانید پیکربندی دقیقی از همان حرکات شما می خواهید برای کار با برنامه های دیگر استفاده کنید.

Screenshot+2016-05-20+10.19.03-ed

در توضیحات آمده که شما قادر خواهید بود که با این لباس (ژاکت) موزیک گوش کرده،آهنگ ها را عوض کنید،و از قابلیت Google Maps جهت پیدا کردن مسیر خود و یا موارد دیگر استفاده کنید.

یکی از اهداف ساخت این ژاکت،جهت استفاده ایمن کاربر با گوشی های موبایل خود،هنگام سوار شدن بر روی وسیله و یا دوچرخه سواری است.

ژاکت مذکور توسط تکنیک استاندارد های تولید شرکت لویس (Levis) تدارک دیده است و به مراقب و حساسیت خاصی نیاز ندارد.شما میتوانید همانند سایر لباس های خود، آن را بشورید و خشک کنید فقط لازم است قبل از شستشو دکمه بلوتوثی آن را خارج کنید.این نخستین محصولی ـست که Levis با این تکنولوژی آن را میسازد و آنها قصد دارند تا نمونه های مربوط به لباس های ورزشی و اداری محصول نامبرده را نیز بسازند.

توسعه دهندگان جهت ساخت اپلیکیشن های موردنظر خود بر روی ژاکت، به فضای میزبانی APIs دسترسی خواهند داشت و امیدوارند که هنگام عرضه بتوانند برنامه های بسیاری بر روی آن داشته باشند.در حال حاضر مجهز به ارسال و دریافت تماس/پیام،گوش دادن موزیک،Google Play Music و Maps و برنامه های third-party ای نظیر Spotify و Strava هستند.

نخستین پوشاک پروژه Jacquard برای انتشار در بهار ۲۰۱۷ برنامه ریزی شده است اما یک برنامه تست بتا برای پاییز امسال درنظر گرفته شده است.اما با توجه به اطلاعات،تصاویر و ویدئو های منتشر شده،قطعا ارزش توجه کردن را خواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.