سامسونگ شکست در مقابل اندروید ویر را انکار می کند - تکفارس 
سامسونگ شکست در مقابل اندروید ویر را انکار می کند - تکفارس 

سامسونگ شکست در مقابل اندروید ویر را انکار می کند

علی سیف الهی
۶ خرداد ۱۳۹۵ - 13:02
سامسونگ شکست در مقابل اندروید ویر را انکار می کند - تکفارس 

شاید هنوز سامسونگ به طور رسمی عدم همکاری خود با اندروید ویر را اعلام نکرده باشد اما بنا به گزارشی که سایت Fast Company منتشر کرده، یکی از معاونین شرکت سامسونگ که نخواسته نامش فاش شود، گفته است که این غول سخت افزاری هیچ برنامه ای برای ساخت محصولی که از اندروید ویر استفاده کند نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت. شاید این پاسخ، قاطع به نظر برسد اما زمانی که از سامسونگ درخواست پاسخ دهی نمودیم، هیچگونه پاسخی دریافت ننمودیم

ما با تفسیری که فست کامپیوتر داشته مخالفیم. سامسونگ هیچ گونه اعلامی درباره ی اندروید ویر نداشته و ما هیچ از تعهدات خود دربارهی پلتفرم های خود را تغییر نداده ایم.

احتمالا این پاسخ زیاد متعاقد کننده نباشد. غیر از این، این پاسخس بسیار مبهم است و روشنگری زیادی از برنامه های سامسونگ ندارد. این شرکت شاید تا کنون به طور رسمی به اندروید ویر نباخته باشد اما ممکن است که سامسونگ دیگر هیچ ساعت هوشمندی تولید نکند. با این همه ما از آینده خبر نداریم.

البته آنچه که باعث شد گزارش فست کامپیوتر قانع کننده شود، این بود که گزارش باور پذیر بود. اگر شما به نمودار رشد اندروید ویر نگاهی بیاندازید می بینید که سامسونگ در مقابل آن بسیار ضعیف است. این شرکت اولین ساعت هوشمند خود را دو سال پیش در کنفرانس گوگل I/O معرفی کرده بود، اما این ساعت نتوانست رویاهای مردم را مانند موتو ۳۶۰، به واقعیت تبدیل نماید. حتی زمانی که به تازگی معرفی شده بود، Gear Live بیشتر به یک ابزار آزمایشی شبیه بود تا به چیز دیگر. سامسونگ قبل از آن، سه ساعت با سیستم عامل تایزن منتشر کرده بود. Gear S2 که نیز به تازگی معرفی شده است نیز هیچگونه جذابیتی ندارد و مثل نسل های قبل خود است.

تایزن سهمی از فواید خود را پیشنهاد می داد. این مدیران سامسونگ که نامشان در دسترس نیست، می گویند این سیستم عامل بسیار قدرتمند بود و قرار بود خط تولید ابزار های پوشیدنی سامسونگ را منسجم گرداند. مهمتر از آن، تایزن به سامسونگ قابلیتی را می دهد که اندروید ویر از آن بی بهره است و آن کنترل نمودن است. در حالی که اپدیت اندروید ویر ۲ بسیاری از بهبود های خواسته شده را در بر دارد، اما سازندگان ادوات هنوز نمی توانند همانطوری که در سیستم عامل اندروید شخصی سازی انجام می دهند، در اندروید ویر نیز شخصی سازی انجام دهند. این بدین معنی است که هسته ی اندروید ویر هنوز دور از دسترس آن ها است و باعث می شود تنها تفاوتی که بین مدل های مختلف وجود داشته باشد فقط طراحی و سخت افزار داخلی باشد. با تایزن، سامسونگ روی سخت افزار و نرم افزار کنترل بیشتری دارد و این قابلیت شاید همان چیزی باشد که به سامسونگ در بازار پر تعداد ابزار های پپوشیدنی برتری دهد. باز هم می گوییم که اندروید ویر به عنوان پلتفرم محبوب از امتیازات بسیاری برخوردار است و سامسونگ هنوز تلاشی در راستای سرمایه گذاری روی آن انچام نداده است. ما باید منتظر بمانیم و ببینیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

منبع : Engadget

انتهای پیام/.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.