پهباد شیائومی نسبت به قیمتش ارزشش را دارد - تکفارس 
پهباد شیائومی نسبت به قیمتش ارزشش را دارد - تکفارس 

پهباد شیائومی نسبت به قیمتش ارزشش را دارد

علی سیف الهی
۶ خرداد ۱۳۹۵ - 23:09
پهباد شیائومی نسبت به قیمتش ارزشش را دارد - تکفارس 

ما همگی می دانستیم که پهباد شیائومی عرضه خواهد شد و بنابراین این پهباد سورپرایز بزرگی نبود. اما یکی از جنبه هایی که این کار داشت این بود که شیائومی که بیشتر برای گوشی های موبایلش معروف است، به تجارت پهباد ها رو آورده است. با تکفارس همراه باشید.

 

امروز این شرکت از پهباد Mi Drone خود پرده برداری نمود. این پهباد در واقه یک کوادکوپتر دارای دوربین ۴K است که بیشتر آن را شبیه یکی از پهباد های سری فانتوم شرکت DJI گردانیده است. این دو شرکت چینی الان رقبای تکنولوژیکی یکدیگر هستن، و البته که شرکت های بسیاری نیز هستند که قصد دارند تا تجارت کوادکوپتر ها را نیز تجربه کنند. هیچ کس تصور نمی کرد که شیائومی هم وارد این تجارت شود اما حالا این شرکت وارد شده و برگ برنده اش هم قیمت متعادل پهباد هایش است. قیمت پهباد Mi برابر ۴۶۰ دلار است که نسبت به پهباد ۷۹۹ دلاری DJI Phantom 3 4K بسیار ارزان است. مدیرعامل این شرکت، آقای لی جون افزود : “ما می خواهیم همه قادر باشند تا اجناس با کیفیت را خریداری کنند. به همین خاطر است که من شیائومی را در جایگاه اول قرار دادم.”

پهباد Mi دارای یک دوربین ۴K توپی شکل در زیر خود است که اگر از دور به آن نگاه کنید بسیار شبیه کوادکوپتر های اسلحه دار سری تایفون شرکت Yuneec می باشد. اگر بخواهیم مشخصات این پهباد را دقیق تر برایتان بگوییم، باید عرض کنیم که این پهباد دارای سنسور دوربین ۱۲.۴ مگاپیکسلی ساخت سونی می باشد که قابلیت فیلم برداری با کیفت ۴K و با نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیه می باشد. همانطور که شما هم انتظار دارید این دوربین عکس ها را با فرمت خام یا همان ROW ذخیره می کند. حلقه ی جدا شونده ی این پهباد تثبیت ۳ محوره انجام می دهد که در هر ثانیه ۲۰۰۰ بار حالت خود را تصحیح می کند. این تثبیت توسط سنسور جریان نوری که بین دوربین و قفسه ی باتری قرار دارد، کمک می شود. در عمل، کلیپ های ضبط شده توسط این پهباد رضایت بخش هستند و به همین دلیل این پهباد یکی از بهترین نمونه هایی است که می تواند در خانه ی مصرف کنندگان قرار بگیرد.

xiaomi+mi+drone+guarded

در حالی که خود پهباد ظاهری آشنا برایمان دارد، کنترلر این پهباد نیز یک قیافه ی جذاب و جالب دارد. لی مدعی است که این کنترلر به راحتی در دست جا می گیرد، همچنین او از گیره ی مخصوص گوشی های هوشمند این پهباد رونمایی کرد که به پهباد اجازه می دهد حداکثر تا ارتفاع ۶.۴۴ اینچی پرواز نماید. برای استفاده از پهباد، شما باید دو آنتن را در جای خود نصب نمایید -که این کار به شما اجازه می دهد پهباد Mi را تا فاصله ی ۲ کیلومتری کنترل نمایید- و می توانید ویدئوهایی با کیفیت ۷۲۰p را استریم نمایید. کنترلر همچنین در سمت چپ خود یک صفحه برای کنترل دوربین دارد و در سمت مقابل نیز دکمه ی شاتر برای عکس گرفتن وجود دارد. در پایین کنترلر نیز یک پورت مخفی میکرو یو اس بی برای شارژ نمودن کنترلر وجود دارد.

xiaomi-mi-drone-controller-2

برای سادگی کار ها، بر روی کنترلر دکمه هایی برای انجام خودکار پرواز یا نشستن وجود دارد. همچنین یک دکمه هم برای برگرداندن پهباد به خانه وجود دارد. همچنین این پهباد رمانی که سطح باتری اش پایین باشد یا ارتباطش با کنترلر قطع شود، نیز به صورت خودکار به خانه بر خواهد گشت. مانند دیگر پهباد های مدرن، پهباد Mi قادر است که به نقطه ی دلخواهی یا در مسیر مشخص شده ای پرواز نماید و دور سوژه ای که در حال فیلم برداری از آن است چرخ بزند. همچنین قبلا شایع شده بود که این پهباد قابلیت دنبال کردن را بوسیله ی Mi Band هم دارد اما امروز معلوم شد که چنین قابلیتی وجود خارجی ندارد.

همه ی این قابلیت ها برای یک پهباد ۴۶۰ دلاری واقعا عالی به نظر می رسند، اما شیائومی عجله ای برای عرضه ی زود هنگام  پهبادش ندارد و در اواخر ماه جولای، مرحله ی بتای عمومی را انجام خواهد داد. همچنین نسخه ی ارزان قیمت تر این پهباد که قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۱۰۸۰p 60 فریم بر ثانیه دارد که از فردا با قیمت ۳۸۰ دلار بر روی پلتفرم اختصاصی سرمایه گذاری خود به فروش خواهد رساند. این پهباد حدکثر مسافتی که می تواند از کاربر دور باشد، ۱ کیلومتر است. اما این محدودیت مشکل خاصی برای کاربران ایجاد نمی کند.

همانطور که قبلا هم گفتیم، شیائومی به سرعت دارد اکوسیستم وسائل وصل شده ی خود را گسترش می دهد که شمال پلو پز، ساعت هوشمند کودکان، اسکوتر الکتریکی، تصفیه کننده ی هوا و تصفیه کننده ی آب می شود. یقینا وسائل جدیدی به این اکوسیستم اضافه خواهند شد. همانطور که آقای لی مختصرا اشاره کرد که آزمایشگاه های تحقیقاتی این شرکت در حال کار بر روی روبات ها هستند و اعلام کرد اولین محصول واقعیت مجازی شیائومی در ماه های آپوست یا اکتبر رونمایی خواهند شد. آیا این محصولات در مقابل نام های بزرگ بازار قادر به رقابت خواهند بود؟ تنها زمان پاسخگوی این پرسش خواهد بود.

منبع : Engadget

انتهای پیام/.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.