مایکروسافت بخش سرمایه گذاری خود را افتتاح کرد - تکفارس 
مایکروسافت بخش سرمایه گذاری خود را افتتاح کرد - تکفارس 

مایکروسافت بخش سرمایه گذاری خود را افتتاح کرد

علی سیف الهی
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - 12:32
مایکروسافت بخش سرمایه گذاری خود را افتتاح کرد - تکفارس 

مایکروسافت به تازگی بخش سرمایه گذاری خود را افتتاح کرد. گروه جدیدی که سرمایه گذاران مایکروسافت نامیده شده اند وظیفه دارند تا بر روی مراحل اولیه ی سرمایه گذاری استارت آپ ها متمرکز شوند و آن ها را رصد کنند. با تکفارس همراه باشید.

متاسفانه نام “سرمایه گذاران مایکروسافت” خود قبلا نام آغازگر شتاب دهنده ی استارت آپ ها در مایکروسافت بود، و این گروه بعد ها نامش را به “شتاب دهنده ی مایکروسافت” تغییر داد. ظاهرا این شرکت عظیم ۴۱ ساله فرهنگ نام هایش ته کشده است.

در یک مقاله ای که تغییرات جدید را معرفی می کرد، نایپ رئیس بخش سرمایه گذاری جدید مایکروسافت، ناگراژ کاشیاپ، گفته است که در حالی که این شرکت در گذشته سرمایه گذاری های بسیاری را انجام داده است، اما بر روی مرحل اولیه متمرکز نگشته است و به جای آن بر معاملات تجاری سرمایه گذاری می کرده است. این ساخه ی جدید بیشتر شبیه “سرمایه گذاران گوگل” خواهد بود تا ریسک ها را از سر راه شرکت های جوان برداشته و راه را برای بازگشت آن ها هموار کند.

یکی از شرکت هایی که مایکروسافت درگذشته روی آن سرمایه گذاری کرده است، فیسبوک است. در سال ۲۰۰۷ مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار به این شرکت تزریق کرد. اما این مبلغ تنها سرمایه گذاری در سهم ممتاز که ارزشی ۱۵ میلیارد دلاری داشت و بیشتر از سرمایه گذاری به بخش تبلیغات مربوط می شد بود.

این شاخه ی جدید اولین دفاتر خود را در سان فرانسیسکو، سیاتل، نیو یورک و تل آویو افتتاح کرده است. کاشیاب افزود : “ما بخشی از مذاکرات صنایع درباره ی تکنولوژی های مخرب نیستیم. با یک صندوق سرمایه گذاری سازمان یافته، حالا مایکروسافت یک صندلی برای خودش در میز مذاکرات دارد”. ما انتظار داریم که مایکروسافت بر روی شرکت هایی که در مراحل اول پیدایش خود هستند، به خصوص آن هایی که بر روی تکمیل محصولات و سرویس های شگفت انگیز این شرکت هستند متمرکز گشته اند و یا شرکت هایی که درباره ی یادگیری ماشینی و مسائل امنیتی کار می کنند، سرمایه گذاری کند.

مادامی که صحبت های معرفی این گروه، بسیار خوب هستند، اما مشخص نیست که این گروه چقدر دوباره تعریف شده و دوباره تشکیل یافته در مقابل سرمایه گذاری های مراحل بالا است. کاشیاب افزود که این شاخه به دنبال تعداد خاصی سرمایه گذاری سالیانه نیست. اما در روز ها و هفته های آینده، شما ما را به عنوان سرمایه گذاری در شرکت هایبی که این خلا ها را پر می کنند خواهید دید و آن هایی که مخل چگونگی انجام کسب و کار هستند، امروز سوال هایشان بر طرف شده است.

منبع : Engadget

انتهای پیام/.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.