کارت گرافیک RX480 با قیمتی باور نکردنی رونمایی شد - تکفارس 
کارت گرافیک RX480 با قیمتی باور نکردنی رونمایی شد - تکفارس 

کارت گرافیک RX480 با قیمتی باور نکردنی رونمایی شد

علی سیف الهی
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - 21:55
کارت گرافیک RX480 با قیمتی باور نکردنی رونمایی شد - تکفارس 
AMD از معماری جدید پولاریس خود، تنها برای جلب بازیبازان هاردکور استفاده نخواهد کرد. به جای آن این شرکت قصد دارد تا با کارت گرافیک جدید Radeon RX480 خود، بتواند کامپیوتر هایی سازگار با واقعیت مجازی را برای مردم به ارمغان آورد، آن هم با قیمت باور نکردنی ۱۹۹ دلاری. با تکفارس همراه باشید.

این کارت گرافیک قدرت پردازشی برابر ۵ ترافلاپ دارد که در مقایسه با کارت گرافیک GTX 1070 انویدیا یا قدرت ۶ ترافلاپی و قیمت ۳۸۰ دلاری، و کارت گرافیک قدرتمند GTX 1080 با قدرت پردازشی ۹ ترافلاپی و قیمت ۶۰۰ دلاری بسیار معقول تر و به صرفه تر به نظر می رسد. بر روی کاغذ، کارت گرافیک جدید AMD قیمتی بسیار عجیب و تعجب آور دارد.
کارت گرافیک RX480 بر پایه ی معماری جدید پولاریس این شرکت طراحی گشته است و در کانفیگ های حافظه ی ۴ و ۸ گیگابایتی GDDR5 عرضه خواهد شد. این کارت گرافیک از فناوری FreeSync شرکت AMD پشتیبانی خواهد کرد تا نرخ فریم روانی تقدیم شما نماید و از پورت های DisplayPort 1.3 و ۱٫۴ برای گیمینگ HDR نیز پشتیبانی به عمل می آورد.
AMD+RX480++2
باید عرض نماییم که کلید اصلی فروش کارت گرافیک RX480 قیمت آن است. امروزه هدست های واقعیت مجازی اچ تس سی و آکولوس حداقل هزینه ای ۳۰۰ دلاری را به دنبال دارند. با داشتن کارتی ۱۹۹ دلاری که از فناوری واقعیت مجازی پشتیبانی می کند، AMD هزینه ی کلی را برای مصرف کنندگان واقعیت مجازی بسیار کاهش داده است. این کار یک استراتژی هوشمند از طرف AMD است، در حالی که انویدیا با کارت های گرافیک رده بالا و رده متوسط خود، یعنی کارت های گرافیک GTX 1080 و GTX 1070 بازار را گرم کرده است.

AMD+RX480++3

در یک ویدئوی استریم شده، توسعه دهندگان Id قابلیت این کارت گرافیک در اجرای بازی بازسازی شده ی Doom را تحسین کردند (با این حال ما از نرخ فریم بازی اطلاعی حاصل نکردیم). شما حتی می توانید چند کارت گرافیک RX480 را با هم اجرا کنید، که یک چنین کانفیگی توانست کارت گرافیک انویدیا GTX 1080 را در بازی Ashes of Singularity شکست دهد (و بهتر از آن اینکه این کانفیگ تنها ۴۰۰ دلار هزینه داشت و کارت گرافیک انویدیا به تنهایی ۶۰۰ دلار قیمت داشت).

در این بازی، RX480 بازی را در نرخ فریم ۶۲٫۵ فریم بر ثانیه اجرا می کرد در حالی که کارت گرافیک انویدیا GTX 1080 نرخ فریم نسبتا پایین تری داشت و بازی را در نرخ فریم ۵۸٫۷ فریم بر ثانیه اجرا می کرد. کودوری همچنین با افتخار اشاره کرد که کانفیگ دو RX480 تنها در نصف ظرفیت خود کار می کرد، در حالی که کارت گرافیک انویدیا GTX 1080 در ۱۰۰ درصد ظرفیت خود کار می نمود.

کارت گرافیک RX480 در تاریخ ۲۹ام ژوئن در قفسه ی فروشگاه ها موجود خواهد بود.

منبع : Engadget

انتهای پیام/.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.