محققان توانسته اند پردازنده ای ۱۰۰۰ هسته ای بسازند - تکفارس 
محققان توانسته اند پردازنده ای ۱۰۰۰ هسته ای بسازند - تکفارس 

محققان توانسته اند پردازنده ای ۱۰۰۰ هسته ای بسازند

علی سیف الهی
۱ تیر ۱۳۹۵ - 10:12
محققان توانسته اند پردازنده ای ۱۰۰۰ هسته ای بسازند - تکفارس 

شاید شما قبلا درباره ی پردازنده هایی با هسته های فراوان شنیده باشید اما احتمالا هیچ چیزی شبیه این پردازنده در هیچ جا ندیده باشید. با تکفارس همراه باشید.

محققان دانشگاه UC Davis پردازنده ی KiloCore را توسعه داده است که این پردازنده شامل ۱۰۰۰ هسته ی پردازشی است و برای پردازش های موازی مانند کد گذاری، آنالیز اطلاعات علمی و انکد کردن ویدئو ها بسیار مفید می باشد. مهمتر از همهذ این است که همه ی اطلاعات فقط توانایی و کارایی نیست. با استفاده از قابلیت خاموش کردن پردازنده های مجزا، این چیپ قادر است ۱۱۵ میلیارد دستورالعمل را تنها با مصرف ۰.۷ وات انرژی انجام دهد. این مقدار انرژی را می توان با یک باتری قلمی نیز تامین کرد.

شما نمی توانید تولید انبوه این پردازنده را ببینید. این دانشگاه با کمک شرکت IBM و با استفاده از فناوری ۳۲ نانومتری این پردازنده را درست کرده است که این اندازه در مقایسه با پردازنده های امروزی که دارای فناوری تولید ۱۴ نانومتری هستند، عدد بزرگی است. هر چند این اتفاق به خودی خود، احتمال این که ما بتوانیم پردازنده های هسته فراوان را در بیشتر گوشی های موبایل در آینده ببینیم افزایش می دهد. این پردازنده های هسته فراوان به صورت همه جانبه مفید نیستند و شما می توانید بیشتر کارهای خود را با داشتن پردازنده هایی با هسته های کمتر اما سرعت کلاک بیشتر انجام دهید. اما این پردازنده ها زمانی که شما کار های زیادی با لپ تاپ یا موبایل خود دارید بسیار به کار خواهد آمد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید