سامسونگ توانسته روند تحویل چند سلولی را برای شبکه ی نسل پنجم خود فرا بگیرد - تکفارس 
سامسونگ توانسته روند تحویل چند سلولی را برای شبکه ی نسل پنجم خود فرا بگیرد - تکفارس 

سامسونگ توانسته روند تحویل چند سلولی را برای شبکه ی نسل پنجم خود فرا بگیرد

علی سیف الهی
۱۰ تیر ۱۳۹۵ - 13:15
روند تحویل چند سلولی را برای شبکه ی نسل پنجم |تکفارس

سامسونگ دو سالی می شود که سخت در تلاش است تا فناوری های لازم برای شبکه ی نسل پنج خود را توسعه دهد. با تکفارس همراه باشید.اولین باری که سامسونگ فاش کرد قرار است در نسل پنجم ارتباطی خود سرعتی معادل ۷.۵ گیگابیت بر ثانیه(۹۴۰ مگابایت بر ثانبه) را با استفاده از ارتباط سلولار ۲۸ گیگاهرتزی به ارمغان بیاورد، بسیار متعجب شدیم. مدتی پس از این خبر بود که این شرکت اولین گام بلند خود در راستای این پیاده سازی این پروژه را انجام داد و اعلام کرد که این شرکت با شرکت ارتباطی بزرگ کره ای LG U+ همکاری می کند تا بتواند اولین استاندارد ها را تدوین کند. ماه عسل این همکاری منجر به اولین راهکار انتها به انتهای نسل پنجم گردید که در در کنفرانس موبایل بارسلون امسال نیز معرفی گردید. متاسفانه اخبار مربوط به این پروژه پس از این کنفرانس زیاد منتشر نشد.

هر چند با توجه به هدف گزاری سامسونگ برای رسیدن به سه جایگاه اول در این نسل از ارتباط، این شرکت امروز از یکی دیگر از موفقیت های خود درباره ی این نسل از ارتباطات پرده برداری کرد : تحویل چند سلوسی. به جای پوشاندن گل محیط با سیگنال های رادیویی منفرد که در ارتباطات امروزی از آن استفاده می شود، سامسونگ روشی را ابداع کرده است که در آن پرتوها به صورت جداگانه به دستگاه های کاربران ارسال می ششوند. این پرتوها با انتقال دهنده های مختلف به هنگامی که کاربر از محیطی به محیط دیگر گذر می کند، تحویل داده می شوند. متاسفانه نیاز به مدیریت دقیق پرتو ها در هنگام تحویل، پروسه ی انتقال را سخت تر می کند، اما این مشکل چالشی بود که سامسونگ حالا بر آن فائق آمده است و در ودئویی که توسط این شرکت منتشر شده می توانید به صورت دقیق راهکار را مشاهده نمایید.

فناوری نسل چهارم هنوز در اوایل راه خود است و چند سال طول می کشد تا نسل پنجم از راه برسد و بتواند نبض ارتباطات را به دست گیرد. سرویس دهندگان اصلی در ایالات متحده امیدوارند بتوانند فناوری نسل پنجم را تا اواخر سال ۲۰۱۷ و اوایل ۲۰۱۸ پیاده سازی کنند. هر چند قیمت بالای آن به سبب هزینه های توسعه ی بالای آن، مانع از همه گیری زودهنگام آن می شود.

نظر شما در مورد روند تحویل چند سلولی را برای شبکه ی نسل پنجم  چیست؟

منبع: Sammobile

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.