ابزار Context Graph موزیلا، سایت بعدی را که شما می خواهید ببینید را پیدا می کند - تکفارس 
ابزار Context Graph موزیلا، سایت بعدی را که شما می خواهید ببینید را پیدا می کند - تکفارس 

ابزار Context Graph موزیلا، سایت بعدی را که شما می خواهید ببینید را پیدا می کند

علی سیف الهی
۱۸ تیر ۱۳۹۵ - 22:33
ابزار Context Graph موزیلا، سایت بعدی را که شما می خواهید ببینید را پیدا می کند - تکفارس 

زمانی که در گوگل دنبال مطلبی می گردید و هی جست و جو می کنید، چقدر به محتوای مورد نظرتان می رسید؟ در برابر شرکت های اندکی که بخش هایی از اینترنت را کنترل می کنند تا بخش هایی از آن برای شما نمایش داده شود، موزیلا راه حل جالبی را ارائه کرده است، و این راه حل Context Graph نام دارد. با تکفارس همراه باشید.

با مطالعه ی فعالیت مرورگر فایرفاکس، آن ها در حال ساخت سیستم پیشنهاد دهنده ای هستند که هدفش نمایش نتایج جست و جوی شخصی سازی بر پایه ی راه حل های مشابهی که قبلا برای چنین مشکل هایی ارائه شده، است. تا زمانی که آن ها غیر از این اطلاعات اندکی که برای آرامش دادن به ما منتشر کرده اند، ما مجبوریم که ثبر پیشه کنیم اما آن طور که از حرف ها بر می آید این پروژه شبیه برنامه ی شخص اول StumbleUpon است.

کلمه ی کلیدی آن ها برای آینده ی استفاده ی این برنامه Context یا همان محتوا است. جست و جوی فایرفاکس از این قابلیت استفاده خواهد کرد و با توجه به رفتار جست و جو های انجام گرفته در گذشته و مکان شما، پیشنهاد هایی را به شما خواهد داد که دللخواه شما خواهند بود. البته این که  واکاوی تمامی اطلاعات شخصی به نظر می رسد کمی ناقض شرایط حریم خصوصی باشد، موزیلا اطلاعاتش را فعلا از طریق داوطلبانی که اجازه ی استفاده از اطلاعات خود را داده اند، جمع می کند و روی آن ها واکاوی می کند. معاون بخش تولید فایرفاکس، آقای نیک نگوین در گذتشه گقته بود که نباید تفاوتی بین کنترل و شخصی سازی وجود داشته باشد.

یکی از قابلیت های Context Graph، که در گذشته و در ماه می، به عنوان بخشی از add-on فایرفاکس، به نام Test Pilot، فعالیت خود را آغاز کرده بود، Activity Stream نام دارد. با استفاده از این قابلیت هر تب جدید با خلاصه ای از اطلاعات سایت هایی که شما زیاد بازدید می کردید، نشان داده می شد، اما حال این قابلیت بزرگتر شده و محتوا های جدید و شخصی سازی شده ای را به شما پیشنهاد می دهد. این قابلیت حرکت کوچکی است در راه کشف های بزرگ موزیلا است و فعلا  هم تنها قابلیتی است که درباره ی آن میدانیم. ما فعلا مجبور هستیم تا زمان اعلام اطلاعات بیشتر صبر کنیم تا ببینیم که واقعا این سرویس جدید چه قابلیت هایی دارد؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید