اپل به خاطر قابلیت شارژ سریع گوشی آیفون ۶S، مورد شکایت قرار گرفته است - تکفارس 
اپل به خاطر قابلیت شارژ سریع گوشی آیفون ۶S، مورد شکایت قرار گرفته است - تکفارس 

اپل به خاطر قابلیت شارژ سریع گوشی آیفون ۶S، مورد شکایت قرار گرفته است

علی سیف الهی
۲۳ تیر ۱۳۹۵ - 19:59
اپل به خاطر قابلیت شارژ سریع گوشی آیفون ۶S، مورد شکایت قرار گرفته است - تکفارس 

یک شرکت به نام Somaltus LLC دادخواستی را علیه شرکت اپل تنظیم کرده و تقدیم دادگاه ایالتی تگزاس شمالی کرده است. با تکفارس همراه باشید.این شرکت شاکی مدعی است که تکنولوژی ای که اپل در گوشی آیفون ۶اس و دیگر گوشی های مشابهی که توسط اپل به فروش رفته، یمی از پتنت های این شرکت که در سال ۲۰۱۰ ثبت شده است را نقض می کند. با فناوری شارژ سریع که در گوشی آیفون ۶ اس وجود دارد، زمانی که باتری گوشی مقداری کمتر از ۸۰ درصد را دارد، به صورت سریع شارژ می شود و زمانی که مقدار شارژ دستگاه بیش از ۸۰ درصد شد، شارژر به حالت کند سوئیچ می کند.

Somaltus می گوید که قابلیت شارژ سریع اپل، پتنت شماره ۷۶۵۷۳۸۶d ایالات متحده را نقض می نماید. این پتنت “سیستم سرویس باتری هوشمند” نام دارد. اپل تنها شرکتی نیست که Somaltus به خاطر نقض پیتنتش از آن ها شکایت کرده است. دیگر شرکت های سازنده ی گوشی های هوشمند که شامل ایسوس، لنوو، سامسونگ، سونی و توشیبا می شود، به خاطر استفاده از این تکنولوژی مورد شکایت قرار گرفته اند.

در متن شکایت Somaltus علیه اپل آمده است که: “فروش، پیشنهاد فروش و یا استفاده ی تلفنی با/بدون محدودیتفهمانند گوشی آیفون ۶اس و دیگر دستگاه های مشابه نقض حداقل یکی از ۳۸۶ پتنت ثبت شده هستند.

در حالت کلی و خلاصه، این محصول شامل یک سیستم سرویس باتری است که شامل یک پردازنده( همانند پردازنده ی A9 آیفون ۶اس) است که تنظیم شده است تا سیگنال هایی را از کانکتوری که با باتری کوپل شده است(مانند باتری لیتیوم یونی آیفون ۶ اس) دریافت نماید”.

بهنظر می رسد که این شاکی، برنامه و نقشه ای در سر دارد. و آن این است که بر روش شرکت های مدعی علیه فشار آورد و آن ها را مجبور به تسلیم شدن نماید. این کار فعلا با شرکت های فورد و نیسان جواب داده است. هر دو شرکت تولید خودرو، پس از آن که برای نقض همین پتنت یاد شده  مورد شکایت و پیگرد قضایی قرار گرفتند، تصمیم به تسلیم شدن گرفتند. برای Somaltus، توافق بدین معنی اسست که این شرکت می تواند کار بزرگی را بدون آنکه پول مورد نیاز اجرای شکایت را بپردازد، انجام دهد.

حال باید منتظر ماند و دید که این شکایت کارش به کجا می انجامد/ آیا اپل مبلغ مورد تقاضای Somaltus را خواهد پرداخت؟

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.