برنامه ی Adobe Lightroom حالا دارای قابلیت ویرایش تصاویر RAW می باشد - تکفارس 
برنامه ی Adobe Lightroom حالا دارای قابلیت ویرایش تصاویر RAW می باشد - تکفارس 

برنامه ی Adobe Lightroom حالا دارای قابلیت ویرایش تصاویر RAW می باشد

علی سیف الهی
۲۹ تیر ۱۳۹۵ - 10:57
برنامه ی Adobe Lightroom حالا دارای قابلیت ویرایش تصاویر RAW می باشد - تکفارس 

کاربران موبایل Adobe Lightroom مدت ها بود که خواستار داشتن ابزاری برای ویرایش فایل های RAW در برنامه ی موبایل بودند، و حالا شرکت ادوبی در حال انجام کارهایی برای این درخواست است. با تکفارس همراه باشید.

در آخرین آپدیتی که برای برنامه ی نسخه ی iOS برنامه منتشر شده است، پیش نمایش RAW Technology قرار گرفته است. این کار بدین معنی است که شما خواهید توانست این فایل های حجیم را وارد آیفون یا آیپد خود نمایید و بتوانید قبل از این که عکس هایتان را وارد کامپیوتر نمایید، در گوشی خود چک کنید. برنامه ی Lightroom برای iOS همچنین به شما اجازه می دهد تا عکس هایتان را همانند نسخه ی دستکتاپ یا تحت وب این برنامه ویرایش نمایید. شما می توانید نور سفید عکس، هایلایت ها و دیگر ویرایش ها را بر روی این فایل های فشرده نشده انجام دهید.

کاربران iOS همچنین می توانند خطوط و دایره ها را تنظیم نمایند. با این ابزار ها، شما می توانید یک منطقه ی انتخاب را انتخاب نمایید، یا یک نمونه ی موجود را ویرایش کنید و یا از این ابزار ها استفاده نموده و بخش هایی از عکس را پر جلوه تر بنمایید. اگر شما ویرایش هایتان را با آیپد انجام می دهید و کیبورد متصل به دستگاه نیز دارید، می توانید از میان بر های پر استفاده در این برنامه ی موبایل استفاده کنید. این آپدیت به رایگان، برای دستگاه های آیفون و آیپد در فروشگاه App Store قرار گرفته است.

نسخه ی اندرویدی این برنامه نیزر قابلیت های جدیدی را دریافت خواهد کرد. اوایل امسال، ادوب دوربین درون برنامه ای به این برنامه اضافه کرد و جلوه های Shoot through را نیز همراه آن ها اضافه نمود. با این آپدیت این شرکت در حال اضافه نمودن کنترل های دستی به این برنامه ی پرکاربرد است. زمانی که شما با دوربین گوشی اندرویدی خود در Lightroom عکس می گیرید، می توانید حالت پرو را فعال سازید تا بتوانید ISO را تنظیم کنید، سرعت شاتر را تنظیم کنید، نور سفید و فوکوس خودکار را نیز تنظیم کنید. ادوبی فرمت DNG RAW خود را مدتی قبل برای برنامه ی اندرویدی Lightroom منتشر کرد و حالا این برنامه دارای کنترل های دستی نیز هست که در کنار قابلیت قبلی، بسیار به کار می آید. علاوه بر همه ی این ها، ویجت جدید Lighroom Camera نیز برای استفاده از تمامی این قابلیت ها قرار داده شده است، پس شما می توانید بدون این که برنامه ی اصلی را اجرا کنید، سریعا عکس های با کیفیتی را ثبت کنید.

همچنین نسخه ی اندرویدی این برنامه بهبود هایی را در پشتیبانی از فایل های تمام رزولوشنی داشته است. اگر شما عکسی را درون اکوسیستم Lightroom ذخیره کرده باشیدف قادر خواهید بود تا این عکس ها را در نسخه ی تمام رزولوشن به کار ببرید، تغییراتی را بر آن ها اعمال کرده و فایل خروجی را تحویل بگیرید. آخرین نسخه ی این برنامه بسیاری از این قابلیت ها را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد و برای دانلود در فروشگاه Google Play قرار دارد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید