اندروید ۷.۰ نوقا به شما اجازه می دهد منبع برنامه های نصب شده خود را ببینید - تکفارس 
اندروید ۷.۰ نوقا به شما اجازه می دهد منبع برنامه های نصب شده خود را ببینید - تکفارس 

اندروید ۷.۰ نوقا به شما اجازه می دهد منبع برنامه های نصب شده خود را ببینید

سعید مزارعی
۱ مرداد ۱۳۹۵ - 16:02
اندروید ۷.۰ نوقا به شما اجازه می دهد منبع برنامه های نصب شده خود را ببینید - تکفارس 

گوگل عقیده دارد که، نسخه ی پیش نمایش اندروید ۷.۰ نوقا برای توسعه دهندگان در واقع آخرین نسخه پیش از معرفی و انتشار عمومی آن است، که این به آن معنی است که هر چیزی که در این نسخه قرار دارد را می توانیم انتظار داشته باشیم که در نسخه ی اصلی نیز وجود داشته باشد. یک تغییر کوچک اما جالبی که گوگل انجام داده است تغییر لیست اطلاعات اپلیکیشن هایی است که بر روی دستگاه شما نصب شده است.

این تغییرات را می توانید زمانی مشاهده کنید که بخواهید اطلاعات اپلیکیشنی را که نصب کرده اید را ببینید، در آن قسمت خط جدیدی از جزئیات در زیر برچسب سر فصل “Store” تعبیه شده است که از طریق آن می توانید ببینید که آیا این اپلیکیشن از گوگل پلی یا از طریق منبع دیگری بر روی دستگاه شما نصب شده است. متاسفانه به نظر میرسد تا کنون دو گزینه بیشتر وجود ندارد. وقتی که شما اپلیکیشنی را از طریق سرویس آمازون استور هم دانلود کنید باز هم گزینه ی این اپلیکیشن از منبعی غیر از گوگل پلی بر روی دستگاه شما نصب شده است را برای شما نمایش می دهد و اطلاعات جزئی تری را نشان نمی دهد.
مسلما شما به این قضیه که اساسا این اطلاعات کجا به درد می خورند فکر می کنید. برخی ها ادعا می کنند که این ممکن است به مسائل مربوط به DRM (مخفف عبارت “مدیریت حقوق دیجیتال” است. یک سیستم کد گذاری است که کمک می کند محصول کپی نشود تا تمام حقوق مربوط به محصول به صاحب آن برسد) منجر و اپلیکیشن هایی که از منابع غیر از گوگل پلی دانلود می شود را سرکوب کند. ما می توانییم تصور کنیم که شرکت های امنیتی از این اطلاعات برای محدود کردن نصب نرم افزار ها از منابع نامشخص بر روی دستگاه های کارمندان خود استفاده کنند تا خطرات بالقوه ای را که تصور می کنند از این طریق ممکن است به آن ها آسیب بزند را کم کنند.

منبع:Phonearena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید