از حالا فروشگاه گوگل پلی حجم واقعی که یک برنامه برای نصب یا آپدیت خواهد داشت، نشان خواهد داد و دیگر خبری از آن اعداد نجومی نخواهد بود. با تکفارس همراه باشید.

پس از این به بعد شما تصادفا فایل های بسیار های بزرگ را دانلود نخواهید کرد. اگر یک آپدیت تنها حجمی برابر ۲.۹۱ مگابایت داشته باشد، این مقدار دقیقا همانطور که در شکل زیر نیز نشان داده شده است، در کنار اطلاعات برنامه نشان داده خواهد شد. این کار به شما این اجازه را خواهد کرد تا تصمیم بگیرید کدام برنامه را در اولویت دانلود قرار دهید و یا قبل از این که فایل حجیمی را دانلود کنید، مقداری از فضای حافظه ی گوشی خود را آزاد نمایید.

در کنار نشان دادن دقیق مقدار حجم برنامه، گوگل الگوریتم پلی استور را منسجم تر کرده است تا بتواند حجم آپدیت های برنامه ها را نیز کاهش دهد. بیشتر برنامه های اندرویدی (۹۰ درصد آن ها) زمانی که شما آن ها را آپدیت می کنید تنها تغییراتی که فایل های APK آن ها داشته است را دانلود می کند و این فایل های جدید را با فایل های قدیمی پیوند می زند. الگوریتم آپدیت شده باعث می شود تا حجم آپدیت ها نزدیک به ۵۰ درصد کاهش یابد.

در آخر، الگوریتم فشرده سازی بهبود یافته ی گوگل باعث می شود تا حجم فایل های بزرگ بازی کاهش یابد که می تواند مقداری نزدیک ۲ گیگابایت داشته باشد. شاید گوشی های پرچمدار و رده بالا، این کار ها را لازم نبینند اما برای آن هایی که گوشی هایی اقتصادی دارند و مقدار فضای آن ها بسیار محدودتر است، بسیار لازم به نظر می رسد.

android-app-sizes

نظر شما در این باره چیست؟ به نظر شما دیگر چه مشکلاتی باید در گوگل پلی رفع گردد؟

منبع: Engadget