شایعات خبر می دهند که در آینده گوشی های بیشتری از جمله آیفون به اسکنر عنبیه چشم مجهز خواهند شد - تکفارس 
شایعات خبر می دهند که در آینده گوشی های بیشتری از جمله آیفون به اسکنر عنبیه چشم مجهز خواهند شد - تکفارس 

شایعات خبر می دهند که در آینده گوشی های بیشتری از جمله آیفون به اسکنر عنبیه چشم مجهز خواهند شد

سعید مزارعی
۵ مرداد ۱۳۹۵ - 17:59
شایعات خبر می دهند که در آینده گوشی های بیشتری از جمله آیفون به اسکنر عنبیه چشم مجهز خواهند شد - تکفارس 

همانگونه که خوشبختانه از حجم عظیمی از شایعاتی که درباره نوت ۷ شرکت سامسونگ که قرار است در روز ۲ آگوست معرفی شود اطلاع داریم، این گوشی مجهز به یک اسکنر عنبیه چشم خواهد بود. با اینکه این اولین باری نیست که یک گوشی این قابلیت را دارد اما قطعا این گوشی اولین گوشی بالا رده ی اندرویدی است که دارای این قابلیت است و همه ی چشم ها به سامسونگ دوخته شده است تا ببینند که آیا این قابلیت به خوبی در این گوشی ها عمل خواهند کرد یا سرنوشتی مانند اسکنر اثر انگشت در گوشی گلکسی اس ۵ را خواهند داشت که عملکرد قابل قبولی از خود نشان نداد.

به هر حال اینکه این گوشی تا چه حد این قابلیت را به خوبی پیاده کرده باشد، این حقیقت را که اکنون راهی که گوشی های بیشتری از قابلیت قفل گوشی به وسیله عنبیه چشم پشتیبانی کنند هموار شده است را تغییر نخواهد داد. خوشباختانه این قابلیت باعث افزایش عملکرد گوشی ها خواهند شد. بر اساس گزارش ها بنا به گفته ی بعضی از صنایع داخلی، برخی از شرکت های چینی کمتر شناخته شده مانند Xiaomi ، LeEco و ۳۶۰ Qiku آمادگی خود را مبنی بر استفاده از این اسکنر ها را در گوشی های خود اعلام کرده اند.

بر اساس همین گزارش، شرکت اپل در حال کار بر روی یک تکنولوژی بیومتریک جدید است. در هر صورت ما تا قبل از سال ۲۰۱۸ شاهد حضور اسکنر های چشم بر روی محصولات اپل نخواهیم بود.

برخی از شایعات همانند گزارش های اخیر خبر می دهند که تولیدکنندگان بخش Qualcomm مانند Opto-Electronics ، O-film و Beijing IrisKing تولید محصولات اسکنر بیومتریک خود را افزایش داده اند.

اسکنرهای اثر انگشت مزیت هایی از جمله دقت، سرعت و قیمت پایین دارند که می شود از آن ها در محصولات ارزان قیمت نیز استفاده کرد. اما آن ها به طور ۱۰۰ درصد امن نیستند، همانگونه که هکر ها نشان دادند جعل اثر انگشت صاحب گوشی تا چه حد آسان و دسترسی به اطلاعات آن گوشی امکان پذیر است. در عصری که ما اطلاعات حساس خود را روشی گوشی های هوشمند خود می ریزیم این شرکت های سازنده را مجاب می کند که با تولید محصولات بهتر امنیت این گوشی ها را بالاتر ببرند. اسکنر های عنبیه چشم به عنوان محصولاتی غیر قابل نفوذ می توانند قدم بعدی در راه افزایش امنیت باشند.

منبع:Phonearena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.