کاربران HTC Vive از حالا می توانند بازی Adrift را امتحان کنند - تکفارس 
کاربران HTC Vive از حالا می توانند بازی Adrift را امتحان کنند - تکفارس 

کاربران HTC Vive از حالا می توانند بازی Adrift را امتحان کنند

علی سیف الهی
۸ مرداد ۱۳۹۵ - 16:00
کاربران HTC Vive از حالا می توانند بازی Adrift را امتحان کنند - تکفارس 

بازی Adrift بالاخره پس از چندین ماه تاخیر تواست خود را به هدست واقعیت مجازی HTC Vive برساند. بازی شبیه ساز بقا در فضای واقعیت مجازی Adam Orth از حالا برای هدست واقعیت مجازی HTC Vive عرضه شده است. با تکفارس همراه باشید.

این بازی انحصاری لانچ هدست آکولوس ریفت قبلا برای عرضه در SteamVR در ماه می برنامه ریزی شده بود  اما تاخیر های زیادی خورد تا بتواند تجربه ی نابی را در هدست واقعیت مجازی HTC Vive با استفاده از کنترلر های حرکتی اش به ارمغان آورد. این انتظار ارزشش را داشت. سازندگان بازی گفته اند که کنترلر های حرکی این هدست بازی را به حالتی دراماتیک و غیر منتظره تغییر داده است.

Orth می گوید که طرح اصلی کنترل، همانند حرکت بازی باز و حرکت در منو ها تغییر زیادی نداشته اند، اما با استفاده از حسگر های حرکتی Vive تعامل با اشیا تجربه ای کاملا جدید را ارائه می کند. ایشان در وبلاگ Three One Zone گفتند که: “رسیدن به محفظه ی اکسیژن، فایل های صدا، ترمینال ها، اشیای قابل جمع آوری، آوار ها و غیره به لطف این حسگر ها بسیار واقعی از کار درآمده اند و شما با حرکت دادن دستانتان می توانید کار های مختلفی را انجام دهید که تغییری بنیادی محسوب می شود. برای بسیاری از ما در تیم بازی سازی، این کار یکی از محبوب ترین روش هاست”.

این بازی البته از تمامی حرکات بدنی این هدست پشتیبانی نمی کند. بازی Adrift در هدست HTC Vive تنها از حس های نشستن و برخواستن پشتیبانی می کند. این کار حس های مختلفی را ایجاد می کند و باعث ایجاد حس وجود در جاذبه ی صبر می شود و این حس را القا می کند. سازنده ی این عنوان طرح اصلی کنترل با گیم پد را نیز قرار داده است تا بازیبازانی که تجربه ای راحت می خواهند بتوانند این عنوان را تجربه کنند. اگر هم دوست دارید بدون واقعیت مجازی در قضا حرکت کنید، می توانید این عنوان را بر روی کنسول پلی استیشن ۴ امتحان کنید. البته این بازی اواخر تابستان برای کنسول ایکس باکس وان نیز منتشر خواهد شد.

نظر شما درباره ی این بازی چیست؟ آن را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.