گزارشات مالی گوگل از سود بزرگ برای این شرکت خبر می دهند - تکفارس 
گزارشات مالی گوگل از سود بزرگ برای این شرکت خبر می دهند - تکفارس 

گزارشات مالی گوگل از سود بزرگ برای این شرکت خبر می دهند

علی سیف الهی
۸ مرداد ۱۳۹۵ - 17:15
گزارشات مالی گوگل از سود بزرگ برای این شرکت خبر می دهند - تکفارس 
تقریبا یک سالی می شود که گوگل به زیر پرچم هلدینگ آلفابت رفته است و همه ی شرکت های زیر مجموعه ی گوگل به آلفابت رفته اند و الان گوگل تنها یک شرکت زیر مجموعه محسوب می شود. اما گزارشات درآمدی اخیر این شرکت نشان از این دارد که بخش بزرگی از درآمد های آلفابت از شرکت گوگل ناشی می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکففاس همراه باشید.

از همه ی درآمد ۲۱.۵ میلیارد دلاری آلفابت، مقداری نزدیک به ۲۱.۳ میلیارد دلار توسط محصولات مربوط به گوگل همانند جستجو و تبلیغات، به دست آمده است. همچنین این رقم ۲۱.۵ میلیارد دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۲۱ درصد افزایش داشته است.

بخش های دییگر این شرکت که شامل Nest، Google Fiber و Google X می شود، نیز توانسته اند درآمد هایی را به دست آورند، اما ضرر آن ها بسیار بیشتر از درآمدشان بوده است. به طور مفصل، این بخش ها توانسته اند درآمدی ۱۸۵ میلیون دلاری داشته باشند اما میزان خرج آن ها ۸۵۹ میلیون دلار بوده است. با در نظر گرفتن ذات آزمایشگاهی این بخش ها، این اعداد زیاد عجیب به نظر نمی رسند، به علاوه که این مقدار ضرر در برابر سود میلیاردی شرکت اصلا عدد بزرگی جلوه نمی کند.

یکی از دلایل رشد این چنینی درآمد گوگل، مربوط به اتفاقاتی است که در حوزه ی موبایل افتاده است. همانطوری که اساندرا پیچای، مدیرعامل گوگل در جلسه ی سرمایه گذاران گفته است که حوزه ی موبایل، موتوری است که بیشتر تجارت را به پیش می برد. این حوزه شامل تبلیغات، سایت یوتیوب و پلتفرم های خود گوگل همانند اندروید و کروم، رایانش ابری و جستجوی موبایل، می شود. در عمل، بسیاری معتقدند که یکی از دلایل افزایش سود و درآمد در این سه ماهه، همین جست و جوی موبایل است.

در آینده ما انتظار داریم که سرمایه گذاری بیشتری در بخش هوش مصنوعی انجام می گیرد. همین الان نیز این شرکت سرمایه گذاری هایی را در این زمینه انجام داده است و با استفاده از هوش مصنوعی، همه چیز را از جست و جو گرفته تا هسته ی محصولات خود را می تواند بهبود بخشیده و پیشرفت دهد. مدیر عامل گوگل در جلسه ی سرمایه گذاران گفته است که: “این روز ها، روزهایی اساسی و حیاتی در یادگیری ماشینی هستند. جستجو هوشمند تر و کارآمد تر شده است”. محصولاتی همانند Gboard و Google Photos نیز از همان محصولاتی هستند که با یادگیری ماشینی بهیود یافته اند و زبان طبیعی پردازش را فرا گرفته اند. او افزود: “پیشرفت هایی نظیر این ها نتایججست و جو را بیشتر شبیه می کند”.

پیچای فناوری AMP را نیز معرفی کرد، فناوری که به داشتن تجربه ی اینترنت موبایلی روان کمک خواهد کرد و با یوتیوب کار خواهد نمود. او گفت که یوتیوب برای سازندگان خانه ای امن خواهد بود و تمرکز اصلی سایت در سال های اخیر نیز بر روی ویدئو های زنده بوده است. در حالی که یوتیوب در زمینه ی ویدئو های زنده ی موبایلی عقب است، بنا به گفته ی پیچای این شرکت تمام تلاشش را خواهد کرد تا خود را به جلو بکشد و از قافله ی رقابت عقب نماند. برای مثال استریم زنده ای که اخیرا از بازی لیگ قهرمانام در بریتانیا پخش شده بود، بزرگترین پخش زنده ی یوتیوب تا الان به حساب می آید.

برای بقیه سال انظار چه مواردی را داشته باشیم بهتر است؟ آقای پیچای چندی راهنمایی را انجام می دهند. او درباره ی DayDream و پلتفرم واقعیت مجازی گوگل صحبت کرد و اشاره ای به آن ها داشت. او گفت که گوگل در حال کار با همکاران خود است تا چندین گوشی، کنترلر و هدست آماده ی DayDream را عرضه کنند.

نظر شما درباره ی محصولات آینده ی گوگل چیست؟ چه انتظاراتی از این محصولات دارید؟  نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید