چیپست‌های معرفی نشده سری Exynos 8895 سامسونگ در وبسایت Zauba به چشم خوردند - تکفارس 
چیپست‌های معرفی نشده سری Exynos 8895 سامسونگ در وبسایت Zauba به چشم خوردند - تکفارس 

چیپست‌های معرفی نشده سری Exynos 8895 سامسونگ در وبسایت Zauba به چشم خوردند

دانیال دهقانی
۸ مرداد ۱۳۹۵ - 21:00
چیپست‌های معرفی نشده سری Exynos 8895 سامسونگ در وبسایت Zauba به چشم خوردند - تکفارس 

طبق اعلام وبسایت واردات و صادرات هندی Zauba، سامسونگ چندین محموله را به این کشور برای تست کردن ارسال کرده است. مسلماً خبر تا به این جا جذابیت چندانی ندارد و حتی دانستن آن هم چندان ضروری به نظر نمی‌رسد، اما، نکات جذاب‌تری در این خبر نهفته است. طبق اطلاعات این محموله‌ها حاوی چیپست‌های معرفی نشده سری Exynos 8895 هستند. برترین چیپست حال حاضر سامسونگ Exynos 8890 به شمار می‌رود که در ساخت Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge نیز از آن استفاده شده است. در ویدیویی که دیروز از نسخه اولیه Galaxy S7 Edge منتشر شد مشاهده کردیم که در ساخت آن فبلت نیز از چیپست Exynos 8890 استفاده شده است. پیش از این شایعاتی پیرامون استفاده Galaxy S7 از چیپست Exynos 8893 برای اولین بار منتشر شده بود اما شاهد چنین چیزی نبوده‌ایم.

تولید چیپست‌های Exynos 8895 تفاوت چندانی با دیگر خبر این ماه در مورد تولید چیپست‌های Snapdragon 821 توسط کوال کام (Qualcomm) ندارد. این چیپست‌ها نیز از پردازنده چهار هسته‌ای Kyro استفاده می‌کنند. البته سرعت پردازش Snapdragon 821 حدود ۱۰ تا ۲۵ درصد بیشتر از Snapdragon 820 خواهد بود. همچنین قدرت پردازنده سری ۸۲۱ نیز حدود ۰.۲ گیگاهرتز بیشتر از سری ۸۲۰ خواهد بود و نگهداری شارژ نیز از ۱.۶ گیگاهرتز در سری ۸۲۰ به ۲ گیگاهرتز در سری ۸۲۱ رسیده است. انتظار می‌رود سری بعدی چیپست‌های Snapdragon با پسوند ۸۳۰ شناخته شود.

همچنین، به نظر Exynos 8895 تا سال آینده پرچمدار چیپست‌های سامسونگ نخواهد ماند و این به آن معناست که به احتمال بسیار قوی شاهد استفاده Galaxy S8 از آن نخواهیم بود.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید