توشیبا میزان فضای حافظه های خشک خود را به ۸ ترابایت می رساند! - تکفارس 
توشیبا میزان فضای حافظه های خشک خود را به ۸ ترابایت می رساند! - تکفارس 
توشیبا میزان فضای حافظه های خشک خود را به ۸ ترابایت می رساند! - تکفارس 

توشیبا میزان فضای حافظه های خشک خود را به ۸ ترابایت می رساند!

امید بصیری
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - 05:19
توشیبا میزان فضای حافظه های خشک خود را به ۸ ترابایت می رساند! - تکفارس 

توشیبا(Toshiba) میخواهد که از قافله حافظه های خشک عقب نماند.برای همین ZD6000 را به بازار معرفی می کند. اگرچه هنوز هم با سامسونگ(Samsung) فاصله زیادی دارد. در ادامه ی خبر با تکفارس همراه باشید.

توشیبا در عرضه ی حافظه های خشک(SSD) با حجم بالا مقداری از دیگر شرکت ها عقب افتاده است اما هم اکنون یک قدم بزرگ رو به جلو برداشته است.آن هم معرفی حافظه ی ZD6000 با ۷٫۶۸ ترابایت فضا است. این حافظه بیشترین مقداری است که تا به حال توشیبا برای حافظه های خشک استفاده کرده است بیشتر از مدل قبلی ۴ ترابایتی. اما هنوز هم در رقابت با سامسونگی که در حال عرضه ی حافظه های ۱۵٫۳۶ ترابایتی از رقابت بازمانده است.

ZD6000 دقیقا نصف فضای بزرگترین سایز حافظه های سامسونگ را دارا است اما توشیبا به زودی میتواند این حافظه را افزایش دهد. تنها مسئله ی وجود قرار دادن تراشه های بیشتر در فضای کمتر است که توشیبا در حال به دست آوردن تکنولوژی مورد نیاز است. این حافظه ی جدید توشیبا قشر سرمایه گذاران را هدف میگیرد افرادی که خواهان ذخیره سازی اطلاعات در حافظه هایی با ماندگاری بالا هستند.اطلاعاتی مثل فیلم ها که از طریق مراکز اطلاعاتی (Data Center) ها به متقاضیان عرضه میشود.

حافظه های سری ZD6000 همچنین درظرفیت هایی نظیر ۸۰۰ گیگابایت نیز عرضه میشوند که البته توشیبا فعلاً از ارائه قیمت و زمان عرضه آن ها خودداری کرده است و اعلام کرده که بعداً اطلاعاتی را از این حافظه ها نیز منتشر خواهد کرد. این حافظه های خشک از مدل های معمولی گران تر هستند به خاطر اینکه طول عمر بسیار بالاتر, سرعت بیشتر و همچنین دوام و ماندگاری فیزیکی بیشتری دارند. توشیبا ادعا کرده است که این هارد ها تا ۲ میلیون ساعت دوام دارند.مدل ۷٫۶۸ترابایتی استاندارد این هارد ها از درایو های ۲٫۵ اینچی پیشتیبانی میکند که از طریق درگاه های PCI_Express 3.0 متصل می شوند.

توشیبا ذخیره سازی فلش مراکز اطلاعاتی بزرگ را با ارائه این سری از هارد ها هدف گرفته است. این حافظه ها با استفاده از نرم افزار مخصوص شبکه های Data Direct میتوانند عملکرد بهتری از ذخیره ساز های فلش کنونی ارائه دهند.

نرم افزار نوشته شده بر پایه I/O میتواند اطلاعات را پردازش کند تا حافظه های خشک بتوانند همانند یک حافظه ی پنهان (کش) عمل کنند و سرعت خود را بیشتر کنند که برای مراکز اطلاعاتی بسیار مفید خواهد بود. حافظه های خشک بر پایه NVMe بسیار سریع تر از آنهایی هستند که برپایه Sata کار میکنند.

منبع:Itworld

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید