گوشی گلکسی نوت ۷ با یک فیلتر نور آبی مشابه با حالت Night Mode آیفون ها عرضه می شود - تکفارس 
گوشی گلکسی نوت ۷ با یک فیلتر نور آبی مشابه با حالت Night Mode آیفون ها عرضه می شود - تکفارس 

گوشی گلکسی نوت ۷ با یک فیلتر نور آبی مشابه با حالت Night Mode آیفون ها عرضه می شود

سعید مزارعی
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - 14:16
گوشی گلکسی نوت ۷ با یک فیلتر نور آبی مشابه با حالت Night Mode آیفون ها عرضه می شود - تکفارس 

اگرچه سامسونگ در روز معرفی گلکسی نوت ۷ حرفی از فیلتر نور آبی نزده بود اما به تازگی معلوم شده است که نسل ششم فبلت های سری نوت سامسونگ با یک قابلیت فیلتر نور آبی در صفحه نمایش عرضه خواهد شد.

در حال حاضر گوشی گلکسی نوت ۷ داغ ترین گوشی بازار است و طبق اطلاعاتی که بر روی اینترنت منتشر می شود به نظر می رسد که نوت ۷ دارای یک سری قابلیت های معرفی نشده است که البته بسیار نیز مفید هستند. در روز گذشته خبر از توانایی تغییر کیفیت صفحه نمایش به Full HD و HD داده بودیم که با این کار می توان در مصرف باتری بسیار صرفه جویی کرد اما حالا طبق اخباری که منتشر شده نشان می دهد که گوشی جدید کمپانی سامسونگ با یک فیلتر نور آبی که کاربران به سرعت می توانند از تنظیمات سریع آن را خاموش یا روشن کنند عرضه خواهد شد.

در تنظیمات صفحه نمایش گلکسی نوت ۷ دقیقا در زیر تنظیمات میزان روشنایی صفحه نمایش، سامسونگ یک دکمه تغییر وضعیت قرار داده است که از طریق آن می توانید این قابلیت را فعال یا غیر فعال کنید. مشابه همین در تنظیمات سریع گوشی نیز تعبیه شده است تا کاربران به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

آن چیزی که اکنون می توانیم بگوییم این است که قابلیت فیلتر نور آبی شرکت سامسونگ مانند اپلیکیشن های غیر رسمی که همین قابلیت را عرضه می کنند قابل تنظیم نیست این بدین معنی است که شما نمی توانید این قابلیت را برای ساعت ها از قبل تنظیم کنید در حالی که فیلتر نور آبی باید به آرامی اعمال و سپس بعد از مدتی خاموش شود.

همانگونه که طرفداران پر و پا قرص اندروید می دانند، اندروید ۷.۰ نوقا ممکن تا یک ماه دیگر و یا بیشتر عرضه شود که خود دارای یک فیلتر نور آبی است.

با اینکه هم اکنون هر دو شرکت گوگل و سامسونگ علاقه ی خود را نسبت به فیلتر نور آبی نشان داده اند اما هر دو غول تکنولوژی هر دو پشت سر شرکت اپل به دلیل اقتباس از محصول آن ها قرار گرفتند. بعد از ممنوعیت حضور اپلیکیشن های با قابلیت فیلتر نور آبی در فروشگاه اپ استور اپل،  این کمپانی گوشی های آیفون جدید خود را با یک فیلتر نور آبی که به آن حالت Night Mode می گوید مجهز کرد.

شما حتما پیش خودتان فکر می کنید که قضیه ی این اپلیکیشن های فیلتر های نور آبی چیست. چیزی که شما باید در این مورد بدانید این است که وقتی شما بیش از اندازه در معرض نور آبی (که گوشی های هوشمند زیاد از آن ها دارند ) قرار می گیرید این کار باعث خستگی چشم شما می شود. علاوه بر این نور آبی زیاد در شب می تواند باعث از بین رفتن الگوی خواب شما شود که دلیل اینکه اپل نام تجاری فیلتر نور آبی خود را Night Mode قرار داد نیز همین مورد بود.

خوشبختانه این قابلیت می تواند به سرعت وارد سایر گوشی های پرچمدار نیز شود، چون همانگونه که شاهد هستیم این قابلیت به طور کامل نرم افزاری است و به سخت افزار خاصی نیاز ندارد.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا شما تعجب نمی کنید که شرکت سامسونگ گوشی نوت ۷ خود را به این قابلیت مجهز کرده است حالا که چیزی تا معرفی اندروید نوقا باقی نمانده که این قابلیت را پشتیبانی می کند؟ آیا شما از این قابلیت استفاده می کنید؟

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.