بازی Pokemon GO باعث رکورد شکنی اپ استور در ماه جولای شد - تکفارس 
بازی Pokemon GO باعث رکورد شکنی اپ استور در ماه جولای شد - تکفارس 

بازی Pokemon GO باعث رکورد شکنی اپ استور در ماه جولای شد

سعید مزارعی
۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - 15:38
بازی Pokemon GO باعث رکورد شکنی اپ استور در ماه جولای شد - تکفارس 

مدیرعامل شرکت اپل، تیم کوک دیروز اعلام کرد که ماه جولای یک ماه شکننده ی رکورد ها برای اپ استور این شرکت بود. بالاترین میزان در صدور صورت حساب های پست شده بود و رکورد بیشترین پرداخت به توسعه دهندگان نیز در این ماه شکسته شد. تیم کوک در یک توییت که در روز چهارشنبه ارسال کرده بود اعلام کرد که توسعه دهندگان ios مبلغ ۵۰ میلیارد دلار را از روز افتتاح اپ استور یعنی ۱۰ جولای ۲۰۰۸ تاکنون دریافت کرده اند.

رکورد های ثبت شده در ماه جولای سال جاری به احتمال زیاد به دلیل عرضه ی بازی Pokemon GO بوده است. در حالی که این بازی را می توانید به صورت رایگان دریافت کنید اما این اپ از فروش درون برنامه ای سود می کند و شرکت اپل ۳۰ درصد از هر فروش را برای خود بر می دارد. ماه گذشته اپل اعلام کرد که بازی Pokemon GO رکورد فروش بیشترین فروش در هفته ی اول عرضه را به خود اختصاص داده است.

در روز چهارشنبه تحلیلگران وبسایت Needham محاسبات خود را مبنی بر اینکه بازی Pokemon GO در یکی دو سال آینده می تواند ۳ میلیارد دلار درآمد را برای کمپانی اپل به ارمغان بیاورد منتشر کرد. دلیل این نتیجه گیری درآمد ۱.۶ میلیونی این بازی از فروش درون برنامه ای در یک ماه پیش است.

وبسایت Needham محسابه کرده است که هر کاربر روزانه ۱۶ سنت خرید درون برنامه ای در بازی Pokemon GO انجام می دهد که با احتساب اینکه ۳۰ درصد این مبلغ به اپل برسد ۵ سنت روزانه اپل از این بازی درآمد کسب می کند. Needham اعلام کرده که این درآمد روزانه در طی ۱۲ تا ۲۴ ماه آینده ۳ میلیارد دلار را نصیب شرکت اپل می کند.

در حالی که محاسبات Needham خیلی خوشبینانه است نکته اینجاست که اپل پول زیادی را از طریق این بازی بدون حتی تکان دادن یک انگشت به خزانه ی خود واریز می کند.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.