کریس یورمسون پروژه ی خودروی خودران گوگل را ترک می کند - تکفارس 
کریس یورمسون پروژه ی خودروی خودران گوگل را ترک می کند - تکفارس 

کریس یورمسون پروژه ی خودروی خودران گوگل را ترک می کند

علی سیف الهی
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - 18:45
کریس یورمسون پروژه ی خودروی خودران گوگل را ترک می کند - تکفارس 

به نظر می رسد خبر های خوبی در انتظار گوگل نیست. آقای کریس یورمسون پس از یک و نیم سال همکاری با گوگل در پروژه ی فناوری خودروی خودران این شرکت، گوگل را ترک کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

او در پست وبلاگی این خبر را اعلام کرده است. او در سال ۲۰۱۳ و پس از جدایی سباستین ثرون از این پروژه، به عنوان مدیر وارد گوگل ایکس گردید و تا زمانی که گوگل رئیس قبلی هیوندای، جان کرافکیک را به عنوان مدیرعامل شاخه ی خودروی خود معرفی کرد، در این سمت باقی بود. بنا به گزارش نشریه ی نیویورک تایمز، یورمسون از تغییرات اخیر ناراحت بود و از قرار گرفتن زیر دست کرافکیک زیاد خوشحال نبود و با لری پیچ احساس خوبی نداشت و با او لج می کرد، هر چند او در پستی که منتشر کرده اعلام کرده است که او برای یک رقابت تازه آماده است.

تکنولوژی خودروی خودران مسیر دور و درازی را طی کرده و بسیار با آن محصول ابتدایی آزمایشگاه های گوگل تفاوت کرده است، و یکی از همکاران کرایسلر اعلام کرده است که این پروژه وارد مراحل بیشتر عملی شده و از آزمایشات تئوری فاصله قرار گرفته است. یورمسون پس از آن که در شرکت Carnegie Mellon فناوری خودروی خودران خود را برای بردن رقابت های دارپا ایجاد کرد، به گوگل ملحق شد و توانست پروزه ی خودروی خودران گوگل را ۱۰۰ هزار مایل حرکت دهد و ۱.۸ میلیون مایل را تکمیل کند (تصادفات نیز کم بودند و علت بیشترشان خطاهای انسانی بودند). هنوز معلوم نیست که یورمسون در آینده بر روی چه پروژه ای کار خواهد کرد، اما او گفته است که: “اگر من بتوانم پروژه ی دیگری را پیدا کنم که من را به خود علاقه مند کند و چیزی بیشتر در خود داشته باشد، تصمیم خواهم گرفت تا شانس خود را دوباره امتحان کنم.”

نظر شما درباره ی خودروی خودران گوگل چیست؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.