به روز رسانی سالانه ویندوز در نسخه های بعدی به صورت پیشفرض وجود دارد - تکفارس 
به روز رسانی سالانه ویندوز در نسخه های بعدی به صورت پیشفرض وجود دارد - تکفارس 

به روز رسانی سالانه ویندوز در نسخه های بعدی به صورت پیشفرض وجود دارد

امید بصیری
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - 10:37
به روز رسانی سالانه ویندوز در نسخه های بعدی به صورت پیشفرض وجود دارد - تکفارس 

به روز رسانی اخیر ویندوز ۱۰ از این پس در نسخه مخصوص شرکت ها به صورت پیش فرض موجود خواهد بود. در ادامه ی خبر با تکفارس همراه باشید.

به روز رسانی اخیر ویندوز ۱۰ بزرگترین دلیل کاربران برای مهاجرت از نسخه های قبلی همچون ۸ و ۷ به این ویندوز نو پا است. چرخه ی به روز رسانی های ویندوز ۱۰ با ورود به روز رسانی ۱۶۰۷(اشاره به تاریخ میلادی شروع این به روز رسانی)مسئولیتی همچون یک نسخه گسترش دهنده از این ویندوز را بر عهده دارد.

یکی از تحلیل گران حوزه تکنولوژی در این باره گفته:

به روز رسانی سالانه که با نام ۱۶۰۷ شناخته می شود برای نسخه های مخصوص شرکت ها کاملاً مناسب خواهد بود چرا که همانند بسته های خدماتی(سرویس پک) در نسخه های قبلی عمل میکند.

مایکروسافت ممکن است استفاده از بسته های خدماتی یا سرویس پک ها(برچسبی به منظور ارائه به روز رسانی های بزرگ برای رفع باگ های نسخه های قبلی) را کنار گذاشته باشد اما این نام در میان افراد حرفه ای متخصص این حوزه همچنان زنده است. سرویس پک ها همانند نقاط عطفی در دوران حیات یک ویندوز شناخته می شوند و اولین نسخه از آنها همیشه به عنوان مهم ترین نیز شناخته می شود چرا که نسخه ی پایدارتری از ویندوز با رفع شدن بزرگترین اشکالات و باگ های آن ارائه می دهد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا به جای مهاجرت آنی به ویندوز جدید تر حداقل تا زمان ارائه سرویس پک اول که معمولاً با نام Service Pack1 شناخته می شود صبر کنند تا نسخه ی پایدار تر و کم خطر تری از ویندوز را تجربه کنند. نسخه های ابتدایی ویندوز همواره برای خیلی از افراد با ریسک بالایی همراه بوده است.

شرکت ها به روز رسانی ۱۰۶۷ را همانند سرویس پک ۱ ویندوز ۱۰ می پندارند چرا که زمان مشابهی با ارائه ی سرویس پک های قبلی دارد. سرویس پک های قبلی نیز همانند این نسخه دقیقاً یک سال پس از نسخه ی ابتدایی عرضه می شدند.

شرکت ها نسخه ی ۱۵۱۱(اشاره به به روز رسانی ماه نوامبر) را همانند یک نسخه ی آزمایشی می دیدند در حالی که به روز رسانی ۱۰۶۷ همان چیزی است که آن ها انتظارش را می کشیدند.

مایکروسافت پس از دهه ها تجربه قصد سرعت بخشیدن به پیشرفت و عرضه ی ویندوز ۱۰ را کرد آن هم با تعهد به روز رسانی های مرتب برای ویندوزی که طبق گفته ی شرکت آخرین نسخه ی ویندوز خواهد بود به جای اینکه ۳ یا ۴ سال برای ارائه ی ویژگی های جدید صبر کنند. اما آن شتاب نیازمند قوانین و ساختار های جدیدی بود از جمله حمایت و پیشتیبانی مخصوص. برای خیلی از کاربران رایانه های شخصی وعده ی پشتیبانی ۱۰ ساله تنها به ۱۲-۱۸ ماه پیشتیبانی ختم می شد.

مایکروسافت نسخه ۱۰۶۷ را برای مصرف کننده ها و افراد معمولی عرضه کرده است اما برای مشتریان شرکتی خود تا اطلاع بعدی مناسب نخواهد بود. این اطلاع بعدی احتمالاً چند ماه یا شاید تا اواخر سال ۲۰۱۶ به طول بیانجامد.(به روز رسانی و طراحی قبلی مایکروسافت برای مشتریان شرکتی خود زمانی بود که این شرکت در اواسط آپریل, ۵ ماه پس از تایید نسخه برای مصرف کنندگان برای مشتریان شرکتی نیز همان کد را تایید کرد.)

مایکروسافت در نظر دارد تا دو به روز رسانی جدید در سال ۲۰۱۷ عرضه کند در حالی که به روز رسانی ۱۶۰۷ تنها به روز رسانی سال ۲۰۱۶ خواهد بود. با برنامه ی دو مرحله ایِ به روز رسانی در سال ۲۰۱۷ به نظر دومین به روز رسانی, پایانی بر نسخه ی ۱۶۰۷ مخصوص شرکت ها خواهد بود. با توجه به در نظر گرفتن زمان دو به روز رسانی سال ۲۰۱۷ به نظر نسخه ۱۶۰۷ در سال ۲۰۱۷ هم پشتیبانی خواهد شد و حتی شاید اوایل سال ۲۰۱۸ را نیز به چشم ببیند.(به روز رسانی های سال ۲۰۱۷ در بهار و پاییز انجام خواهند گرفت و بدین ترتیب ۱۶۰۷ حداقل تا اواخر زمستان ۲۰۱۷ یا اوایل بهار ۲۰۱۸ پشتیبانی خواهد شد.)

اما ۱۶۰۷ تنها نسخه ای نخواهد بود که شرکت ها و کمپانی ها گسترش خواهند داد چرا که چرخه ی عمر یک نسخه ی مخصوص همانند ۱۶۰۷ کمتر از حد معمول ست.

براساس صحبت ها با شرکت های بزرگ حوزه ی فناوری اطلاعات این شرکت ها میگویند که به طور میانگین ۱۸ ماه طول می کشد تا از یک نسخه ویندوز به نسخه ی بعدی مهاجرت کرد. بدین ترتیب حتی اگر شرکت ها اقدام به به روز رسانی نسخه ۱۰۶۷ در آپریل سال بعد را نیز داشته باشند حداقل تا اواخر سال ۲۰۱۸ طول میکشد تا این به روز رسانی پایان یابد در حالی که در آن زمان پشتیبانی از ۱۶۰۷ به پایان خود رسیده است.

آخرین به روز رسانی بزرگ یا سرویس پک سرویس پک ۱ ویندوز ۷ بود که هنوز هم پشتیبانی میشود. ویندوز ویستا که توجه کمی به خود جلب کرد فقط ۲ به روز رسانی دریافت کرد.

منبع:Itworld.com

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید