با قدرتمند ترین گوشی جهان آشنا شوید! - تکفارس 
با قدرتمند ترین گوشی جهان آشنا شوید! - تکفارس 

با قدرتمند ترین گوشی جهان آشنا شوید!

امید بصیری
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - 13:54
با قدرتمند ترین گوشی جهان آشنا شوید! - تکفارس 

با شنیدن این مطلب حتما خیال کردید که یا آیفون های اپل این جایگاه را تصاحب می کنند یا گلکسی های سامسونگ! اما خیر! همچین خبری نیست. در ادامه ی خبر با تکفارس همراه باشید.

این روز ها یک  حسگر اثر انگشت در گوشی های هوشمند رده بالا چیز خیلی خاصی محسوب نمی شود.حتی یک پردازنده ۸ هسته ای نیز در گوشی های میان قیمت پیدا می شود. اما در سال ۲۰۱۱ Motorola Atrix 4G یکی از اولین گوشی های هوشمندی بود که از پردازنده ی دو هسته ای استفاده می کرد. این گوشی همچنین از حسگر اثر انگشت نیز بهره می برد. بر خلاف حسگر های امروزی که معمولاً در پشت گوشی یا کلید Home جای می گیرند حسگر این گوشی بر روی دکمه خاموش/روشن آن قرار داشت. این حسگر به حدی بد بود که شرکت ها تا دو سال از هیچ حسگر مشابهی استفاده نکردند و در واقع این تکنولوژی دو سال به عقب رانده شد. این حسگر در میان مردم هم بسیار نامحبوب بود به حدی که موتورلا در نسخه ی دوم این گوشی بی خیال حسگر اثر انگشت شد.

در زیر قاب این گوشی پردازنده ی Nvidia Tegra 2 حضور داشت که با دو پردازنده ی ۱ گیگاهرتزی مسئولیت انجام پردازش های این گوشی را بر عهده داشت. این پردازنده از اولین انواع خود بر روی گوشی های هوشمند بود که به موتورلا اجازه داد که آن را قوی ترین گوشی هوشمند دنیا خطاب کند. LG Optimus 2X از پردازنده مشابه استفاده می کرد و یک ماه قبل از گوشی موتورلا وارد بازار شد.

.این گوشی همچنین از ۱ گیگابایت حافظه رم,دوربین ۵ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۳ مگاپیکسلی در جلو بهره می برد. یک باتری پر ظرفیت(البته برای سال ۲۰۱۱) ۱۹۳۰ میلی آمپری نیز این گوشی را روشن نگه می داشت. این گوشی همچنین قابلیت وصل شدن به یک کیت لپ تاپ مانند و تبدیل شدن به یک کامپیوتر همراه را نیز داشت. این کیت ۵۰۰ دلار قیمت داشت و یک صفحه نمایش ۱۱٫۶ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶*۷۶۸ را عرضه می کرد. نسخه مخصوص رایانه های شخصی مروگر موزیلا فایرفاکس نیز شامل این کیت میشد که تجربه ی رایانه های شخصی مانند را می داد.

مسیر بسیار درازی از زمان عرضه ی موتورلا Atrix طی شده است و و در حالی که حسگر اثر انگشت موفق ظاهر نشد و کیت لپ تاپ نیز مشتریان را قانع به خرید نکرد به شرکت های دیگر کمک کرد تا یاد بگیرند چگونه این ابزار را ارتقا ببخشند. حسگر های اثر انگشت این روز ها به یک استاندارد غیر قابل جایگزین در گوشی های هوشمند تبدیل شده اند و Asus Padfone نیز گوشی ای با قابلیت تبدیل شدن به یک تبلت با اتصال به یک کیت مخصوص را ارائه می کند.

منبع:Phonearena.com

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید