شایعه: نکسوس های ۲۰۱۶ به دکمه خانه متحرک مجهز هستند - تکفارس 
شایعه: نکسوس های ۲۰۱۶ به دکمه خانه متحرک مجهز هستند - تکفارس 

شایعه: نکسوس های ۲۰۱۶ به دکمه خانه متحرک مجهز هستند

سعید مزارعی
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - 12:59
شایعه: نکسوس های ۲۰۱۶ به دکمه خانه متحرک مجهز هستند - تکفارس 

به نظر می رسد که گوگل قصد دارد تا در گوشی های سری Nexus  امسال خود از یک انیمیشن استفاده کند که دکمه ی خانه ی گوشی را با چهار رنگ نقطه ای مختلف روشن کند تا این تغییرات باعث دسترسی آسان تر به دستیار صوتی گوگل شود. با یک فشار طولانی این چهار نقطه حرکت می کنند، ضمنا اگر برنامه ی Google Now را نیز فعال کنید این نقطه ها کنار می روند. این نشان می دهد که این قابلیت به شدت به Google Now وابسته است.

این قابلیت انتظار می رود تا در گوشی های نکسوس بعدی ( که بر اساس شایعات مختلف منتشر شده تاکنون یک گوشی ۵.۲ اینچی ساخت کمپانی HTC است که یک بدنه ی پلاستیکی دارد و با نام رمز Sailfish عرضه می شود، همچنین مدل دیگر نکسوس های سال بعدی یک گوشی ۵.۵ اینچی باز هم ساخت HTC است که این مدل دارای یک بدنه ی فلزی است و نام رمز این گوشی نیز Marlin نام دارد) به صورت پیش فرض فعال باشند. با این وجود هنوز معلوم نیست که آیا سایر گوشی های نکسوس مربوط به سال های قبل نیز این ویژگی را با آپدیت اندروید ۷.۰ نوقا دریافت می کنند یا خیر.

در حال حاضر، با فشار طولانی دکمه ی خانه ی گوشی های نکسوس Google Now فعال می شود. با دستیار گوگل عملیات جست و جو بیشتر محاوره ای و مبتنی بر حرف زدن می شود و نیاز به تکرار مکرر نام یک شخص، مکان و یا چیزی که محور اصلی جست و جو را تشکیل می دهد نیست. به عنوان یک مثال شما می توانید از آن بپرسید که “رئیس جمهور آمریکا کیست؟” وقتی که Google Now به شما پاسخ می دهد “باراک اوباما” این دستیار صوتی به شما اجازه می دهد که بپرسید “او چه خدماتی عرضه کرد؟” و نیازی به پرسیدن سوال کامل” باراک اوباما چه خدماتی را عرضه کرد؟” ندارید زیرا این دستیار صوتی اکنون ضمایر را تشخیص می دهد.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.