آژانس فضایی اروپا قصد مطالعه ی باد توسط لیزر را دارد - تکفارس 
آژانس فضایی اروپا قصد مطالعه ی باد توسط لیزر را دارد - تکفارس 

آژانس فضایی اروپا قصد مطالعه ی باد توسط لیزر را دارد

علی سیف الهی
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - 21:59
آژانس فضایی اروپا قصد مطالعه ی باد توسط لیزر را دارد - تکفارس 

به نظر می رسد که آژانس فضایی اروپا (ESA) برنامه های زیادی برای عملیاتی کردن دارد. این آژانس فضایی در نظر دارد تا سال آینده دو لیزر قدرتمند علادین به فضا ارسال کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

هر دوی این لیزر ها قرار است با هدف مطالعه ی باد ها مورد استفاده قرار بگیرند. این مطالعات بخشی از برنامه ی سیاره ی زنده ی آزانس فضایی اروپا است که هدفش درک بهتر تاثیرات پدیده های طبیعی، همانند نیروی مغناطیسی و باد است. این بار، آن ها درباره ی باد نگران هستند.

این پروزه بر روی این که باد ها چگونه به ردیابی آب و هوا کمک می کنند تمرکز خواهد کرد. همچنین این لیزر ها ابر ها، هوا و هر چیز دیگری که در آسمان وجود داشته باشد را اسکن و پیمایش خواهند کرد. تمرکز اصلی این پروژه بر روی تحولات اتمسفر زمین است. پدیده هایی همچون طوفان های تورنادو، گرد باد ها، طوفان های مهیب و چرخه ی هوایی کل جهان. طریقه ی کار این لیزر ها بدین صورت است که آن ها اشعه های فرا بنفش را به طرف زمبن تشعشع خواهند کرد. وقتی که این تشعشعات به ذرات کوچک و مولکول های هوا بر خورد می کنند، آن بخشی که به طرف ماهواره ها باز میگردد جمع آوری گشته و در تلسکوپ ذخیره می گردند. و چون که این ماهواره ها در فاصله ی نزدیکی قرار دارند، اطلاعات به راحتی می تواند در زمان تقریبا برابری با دریافت در ماهواره، آنالیز شود. این کار به زودی و زمانی که ماهواره ها به فضا پرتاب شوند، آغاز خواهد شد. این آژانس فضایی اسم این ماهواره را ADM-Aeouls گذاشته است که نام یکی از ماهواره های ادیسه ی هومر است، که البته لیزر نداشت.

نظر شما درباره ی این کار آژانس فضایی اروپا چیست؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید