مدیاتک از چیپست های ۱۰ نانو متری Helio X30 رونمایی کرد - تکفارس 
مدیاتک از چیپست های ۱۰ نانو متری Helio X30 رونمایی کرد - تکفارس 

مدیاتک از چیپست های ۱۰ نانو متری Helio X30 رونمایی کرد

دانیال دهقانی
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - 09:57
مدیاتک از چیپست های ۱۰ نانو متری Helio X30 رونمایی کرد - تکفارس 

مدیاتک از چیپست های ۱۰ نانو متری Helio X30 رونمایی کرد! در ادامه همراه تک فارس باشید.

مدیاتک امروز اعلام کرده که چیپست های Helio 30X که یک بار دیگر از ساختار ۱۰ هسته ای و ۳ خوشه ای همچون Helio X20 و Helio X25 استفاده کرده است، در زمانی نامعلوم از سال آینده به بازار عرضه می شود. این تراشه که با استفاده از پردازش FinFet ساخته شده، پردازنده ای ۱۰ هسته ای دارد با ۴ هسته A-73 Cortex که بر روی ۲.۸ گیگاهرتز کلاک شده اند تا از پس انجام سخت ترین اعمال هم بربیایند. چهار هسته A-53 Cortex هم بر روی ۲.۲ گیگاهرتز کلاک شده اند و دو هسته A-35 Cortex هم ۲ گیگاهرتزی هستند و اعمال سبک تر را انجام می دهند.

این چیپست امکان تصویربرداری با کیفیت ۴۰ مگاپیکسل و فیلمبرداری با کیفیت ۲۴ مگاپیکسل را فراهم می کند. یک سنسور دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با این چیپست می تواند ویدیوهای ۶۰ فریم ضبط کند و یک سنسور ۸ مگاپیکسلی می تواند حتی به صورت ۱۲۰ فریم ویدیوهایی را ثبت نماید. این چیپست می تواند با دستگاه هایی که تا سقف ۸ گیگابایت حافظه رم دارند به خوبی کار بکند. این توانایی ناشی از کانال های ۱۶۰۰ مگاهرتزی LPDR4 POP است. پردازنده گرافیکی به کار رفته در این چیپست هم مدل چهار هسته ای PowerVR 7XT است که می تواند قدرت بسیاری را برای اجرای بازی های واقعیت مجازی که در آینده نزدیک عرضه می شوند را فراهم آورد.

همچنین مودم این چیپست هم از ۳ مرکز و البته LTE CAT 12 پشتیبانی می کند.انتظار می رود که برخی گوشی های خوشمند پرچمدار آسیایی در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ از این چیپست استفاده کنند. نکته جالب اینجاست که وقتی در ماه مارس شایعاتی در مورد این چیپست و مشخصاتش به گوش رسید، با مشخصات حال حاضر و تائید شده آن مطابقت زیادی دارد!

نظر شما در رابطه با این چیپست و به طور کلی، محصولات مدیاتک چیست؟

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.