تصویر منتسب به بنچمارک آیفون ۷ پلاس از وجود ۳ گیگابایت رم در این گوشی خبر می دهد - تکفارس 
تصویر منتسب به بنچمارک آیفون ۷ پلاس از وجود ۳ گیگابایت رم در این گوشی خبر می دهد - تکفارس 

تصویر منتسب به بنچمارک آیفون ۷ پلاس از وجود ۳ گیگابایت رم در این گوشی خبر می دهد

سعید مزارعی
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - 14:36
تصویر منتسب به بنچمارک آیفون ۷ پلاس از وجود ۳ گیگابایت رم در این گوشی خبر می دهد - تکفارس 

به زودی گوشی های آیفون شرکت اپل معرفی می شوند و به لطف سیل عظیمی از اطلاعاتی که منتشر شده است، ما اطلاعات خوبی از اینکه این گوشی به صورت کلی چگونه خواهند بود در دست داریم. اما هنوز نکاتی از این گوشی ها هستند که به صورت یک راز باقی مانده اند. با نام این گوشی شروع می کنیم، بر اساس برخی از گزارش هایی که تاکنون منتشر شده است، قرار نیست که نام این سری از گوشی ها ۷ باشد. همچنین به نظر می رسد که یک رنگ جدید به آیفون های امسال اضافه می شوند، شاید بزرگترین ابهام تاکنون در مورد تعداد آیفون هایی است که قرار است معرفی شوند، برخی ها از وجود ۲ مدل از این گوشی ها همانند روال گذشته صحبت می کنند، در صورتی که عده ی دیگری از معرفی ۳ مدل آیفون در شهریور امسال خبر می دهند.

به علاوه سخت افزار از ابهامات دیگری است که از آن اطلاعات کاملی نداریم. اپل از آن دسته شرکت هایی است که هیچگاه تلاش نداشته در این بخش زرق و برق ایجاد کند و خبری از تعداد هسته های بالای پردازنده و رم دیوانه وار در محصولات اپل نیست، شاید به همین دلیل است که افشاگران تاکنون نتوانسته اند اطلاعات دقیقی از سخت افزار این گوشی ها به دست بیاورند. این کمپانی به خوبی می داند که بیان مشخصات این گوشی بر روی کاغد نمی تواند کسی را تحت تاثیر قرار دهد اما در طرف مقابل عملکرد واقعی این گوشی به خوبی و یا حتی بهتر از سایر پرچمداران دیگر شرکت ها است.

خبری که اخیرا بر روی فروم های یکی از سایت های تکنولوژی در چین به اسم Feng.com منتشر شد، ادعا می کند که تصویری از بنچمارک گوشی آیفون ۷ پلاس را نشان می دهد. این تصویر فاش شده شامل عکس بریده شده ای از صفحه ی یک کامپیوتر است که نتیجه ی یک تست بنچمارک Geekbench را نشان می دهد. از جمله مواردی که در این تصویر قابل رویت است، نام این گوشی است که به نام آیفون ۹.۲ به ثبت رسیده است که بنابراین اگر ما فرض را بر درست بودن آن قرار دهیم به وضوح مشخص است که مربوط به یک نسخه اولیه یا پروتوتایپ است. در قسمت پایینی تاریخ انجام این تست ثبت شده که مربوط به ۲۸ ماه ژوئن است که نشان می دهد این تصویر مربوط به مدت ها پیش است.

بر اساس این تصویر اپل امسال از یک پردازنده ی ۲ هسته ای با فرکانس ۲.۳۷ GHz بر روی آیفون خود استفاده می کند که این کمی از پردازنده ی ۲.۲۶ GHz مدل A9X تبلت آیپد پرو سریعتر است و نتایج این بنچمارک نیز این حرف را تایید می کند و نمایش عملکرد این گوشی در هر دو تست مربوط به تک هسته و جفت هسته امتیاز بالاتری از میانگین امتیازی مربوط به آیپد پرو را نشان می دهد ( ۳۲۰۰/۵۵۰۰ امتیاز برای آیپد پرو در مقابل ۳۵۰۰/۶۴۰۰ امتیاز برای این گوشی). همچنین ما شاهد وجود ۳ گیگابایت حافظه ی رم بر روی این گوشی هستیم که بسیار هیجان انگیز است و نشان از افزایش دوباره این مقدار به نسبت نسل پیش این گوشی است. سال ها طول کشید تا کمپانی اپل حافظه ی رم گوشی های خود را از ۱ گیگابایت به ۲ گیگابایت در آیفون ۶s افزایش داد. با این حال، این غیر ممکن نیست که در گوشی های امسال باز هم شاهد جهش بزرگ در این بخش باشیم و این کار قطعا از شخصیتی که قبلا از اپل سراغ داشتیم فاصله دارد.

متاسفانه در این تصویر، اطلاعاتی از دوربین این گوشی ها ثبت نشده و همه چیز تنها در مورد قدرت پردازشی این گوشی است. به طور حتم راهی برای فهمیدن این که این تصویر به نوعی دستکاری شده باشند نداریم و با جست و جویی که در وبسایت Geeknench انجام دادیم نتیجه ای دریافت نکردیم.

منبع: phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.