اولین تصویر از چیپست A10 اپل رویت شد - تکفارس 
اولین تصویر از چیپست A10 اپل رویت شد - تکفارس 

اولین تصویر از چیپست A10 اپل رویت شد

سعید مزارعی
۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - 15:59
اولین تصویر از چیپست A10 اپل رویت شد - تکفارس 

امروز یک تصویر از چیپست اختصاصی شرکت اپل یعنی A10 به بیرون درز کرد. به نظر می رسد که این تصویر مختص یکی از اجزای اصلی نسل بعدی گوشی های آیفون باشد. این چیپست نسل بعدی SOC های A9 اپل که بر روی گوشی های آیفون ۶S و ۶S Plus وجود داشته اند است. در حالی که چیپست های A9 با طراحی شرکت اپل و توسط کمپانی های TSMC و Samsug ساخته می شد، نسل جدید این پردازنده تنها توسط شرکت TSMC تولید خواهد شد.

در حالی که چیپست های سال گذشته ی شرکت اپل از ۲ گیگابایت رم از نوع LPDDR4 پشتیبانی می کردند اما بر اساس خبر های رسیده تاکنون به نظر می رسد این شرکت قصد دارد تا آن را در چیپست امسال خود یعنی A10 به ۳ گیگابایت افزایش دهد. چیپست کنونی از یک پردازنده ی دو هسته ای با فرکانس ۱.۸GHz بهره می برد، این در حالی است که طبق خبری که دیروز از تست بنچمارک Geekbench پردازنده ی A10 منتشر کردیم، نشان می داد که پردازنده ی جدید این شرکت یک پردازنده ی ۲ هسته ای با فرکانس ۲.۳۷GHz است. با این وجود، بسیاری از نادرست بودن آن تصویر خبر می دهند.

انتظار می رود که اپل ۲ دو گوشی جدید خود را با نام های آیفون ۷ که یک گوشی ۴.۷ اینچی است و آیفون ۷ پلاس که یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی دارد را در ماه آینده معرفی کند. اطلاعاتی که تاکنون از این گوشی ها در دست داریم از حذف جک ۳.۵ میلی متری صدا، انتقال خطوط آنتن آن به بالا و پایین گوشی، دکمه ی خانه ی خازنی، بزرگتر شدن اندازه ی لنز دوربین آیفون ۷ و استفاده از یک دوربین دوگانه در آیفون ۷ پلاس خبر می دهند.

نظر شما در مورد گوشی های جدید شرکت اپل چیست؟ آیا این تغییرات شما را مجاب به خریدن یک گوشی جدید می کند یا خیر؟

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید