فروش پایین گوشی های اپل تاثیر منفی روی تولید کنندگان گذاشته است - تکفارس 
فروش پایین گوشی های اپل تاثیر منفی روی تولید کنندگان گذاشته است - تکفارس 

فروش پایین گوشی های اپل تاثیر منفی روی تولید کنندگان گذاشته است

دانیال دهقانی
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - 21:46
فروش پایین گوشی های اپل تاثیر منفی روی تولید کنندگان گذاشته است - تکفارس 

فروش پایین گوشی های اپل تاثیر منفی روی خرده فروشی ها گذاشته است! در ادامه همراه تک فارس باشید.

شرکت اپل در سه ماهه سوم سال تجاری خود توانسته ۴۰.۴ میلیون دستگاه آیفون را به فروش برساند. این مقدار از فروش ۴۷.۵ میلیونی سال گذشته در همین بازه کمتر است. برای شرکت اپل، این دومین سه ماهه متوالی است که نسبت به سال پیش فروش آیفون پایین آمده است. پیش از این بازه شش ماهه، اپل هیچ گاه مشخصات کامل فروش گوشی های خود در بازه های سه ماهه را اعلام نمی کرد اما اکنون مجبور به این کار شده است.

افت فروش گوشی های اپل شرکت های تولید کننده دیگری را نیز تحت تاثیر قرار داده است. شرکت Japan Display که نیمی از سودآوری خود را مدیون اپل است، اخیراً از دولت ژاپن تقاضای کمک کرده چرا که با کاهش فروش گوشی های آیفون این شرکت هم از لحاظ سودآوری روزهای خوشی را نمی گذراند. دیگر شرکتی که بخش اعظمی از سودآوری خود را مدیون اپل است، فاکس کان است. این شرکت که در زمینه مونتاژ گوشی های آیفون فعالیت دارد اعلام کرده که سودآوری سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ چیزی در حدود ۵۶۳.۷ میلیون دلار بوده، در حالی که در بازه زمانی مشابه در سال پیش این میزان چیزی حدود ۸۱۸.۵ میلیون دلار بوده است. این یعنی طی یک سال سودآوری حدوداً ۳۱ درصد کمتر شده است.

علی رغم تمامی این آمار و ارقام ها و البته نظرات آماری مختلفی که پیرامون پایین آمدن میزان فروش آیفون ها به گوش می رسند، خود اپل هنوز بسیار خوشبین است. شرکت اپل در نظر دارد تا برای سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ چیزی در حدود ۷۲ تا ۷۸ میلیون گوشی آیفون ۷ را به فروش برساند. اگرچه این بازه زمانی شامل تعطیلات و بالطبع تخفیف های مربوط به آن نیز می شود و گوشی های جدید اپل هم تنها چند هفته قبل از آن بازه به بازار عرضه می شوند، ولی وال استریت عقیده دارد که تنها ۶۵ میلیون دستگاه از آیفون جدید در این بازه زمانی به فروش خواهد رسید.

نظر شما در رابطه با این افت فروش آیفون در بازار چیست؟ به نظر شما چه عواملی در این موضوع دخیل بوده اند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Phone Arena

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید