سریع ترین اینترنت دنیا مربوط به کدام کشور است!؟ - تکفارس 
سریع ترین اینترنت دنیا مربوط به کدام کشور است!؟ - تکفارس 

سریع ترین اینترنت دنیا مربوط به کدام کشور است!؟

امید بصیری
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - 17:46
سریع ترین اینترنت دنیا مربوط به کدام کشور است!؟ - تکفارس 

کدام کشور سریع ترین اینترنت دنیا را دارد؟ آمریکا یا کشور های پیشرفته اروپایی نظیر آلمان و انگلیس؟! یا هیچ کدام؟! در ادامه ی خبر با تکفارس همراه باشید!

اکثریت مردم باور دارند که سریعترین اینترنت دنیا یا باید متعلق به ایالات متحده آمریکا باشد یا یکی از کشور های پیشرفته اروپایی. اما از این خبر ها نیست! در واقع در بین ۵ کشور اول فقط نام ایالت متحده دیده می شود و خبری از کشور های مشهور اروپایی نیز نیست و در عوض کشور های کمتر شناخته شده ای از اروپا در این فهرست حضور دارند! از وجود دو کشور آسیایی در ۵ کشور اول این فهرست نیز نباید چشم پوشی کرد.

بر طبق گزارشی که اخیرا Open Signal منتشر کرده که در آن اطلاعات ۹۵ کشور دنیا جمع آوری شده, مردمان کشور کره جنوبی از سریع ترین اینترنت دنیا استفاده می کنند. میانگین سرعت در کشور کره جنوبی چیزی در حدود ۴۱٫۳۴ مگابایت بر ثانیه است.در حالی که در رده ی آخر این رده بندی ما شاهد حضور کشور افغانستان با میانگین ۲٫۲ مگابایت بر ثانیه هستیم. نکته ی حائز اهمیت این است که ایالات متحده آمریکا با میانگین ۱۲٫۳۴ مگابایت بر ثانیه پس از مجارستان با ۲۶٫۱۵ مگابایت, بر ثانیه لیتوانی با ۲۱٫۴۷ مگابایت بر ثانیه و چین با ۱۷٫۹۵ مگابایت بر ثانیه در رده ی پنجم قرار دارد.

ارتباط وای فای/Wi-Fi پر استفاده ترین نوع ارتباط در این آمار است و تعجب آور نیست که بشنویم ارتباط بی سیم یا وایرلس در بسیاری از مناطق سریع تر از اینترنت موبایلی است. عجیب نیست اگر بدانیم که کشور هایی همچون ترینیداد و توباگو و یا بوسنی و هرزگوئین در آخرین رتبه های این فهرست قرار دارند اما در ارتباط زمان مصرف شده بر روی ارتباط وای فای جزو ۵ کشور اول هستند.

در حالی که آمریکایی ها فقط نیمی از زمان خود در اینترنت را از طریق وای فای متصل هستند اما هلندی ها با ۷۰ درصد استفاده از ارتباط وای فای در صدر لیست قرار دارند_که احتمالاً به خاطر زیر ساخت های فوق العاده ارتباط وای فای عمومی است. اما در عرصه ی سرعت اینترنت بر روی موبایل بعید است که کشوری به این زودی ها بتواند به کره ی جنوبی برسد.

منبع:phonearena.com

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید