به نظر می آید که اخبار بازی جنجالی Pokemon Go تمامی نداشته باشد. پس از اعلام مسئولان کشورمان مبنی بر ممنوع کردن این بازی در ایران، حال شهردار یکی از شهر های فرانسه، این بازی را در شهر خود ممنوع اعلام کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

بازی پوکمن گو که جنجال های زیادی ایجاد کرده، حال در یکی از شهر های فرانسه ممنوع اعلام شده است. آقای فابریکه بیاوئیس اعلام کرده است که نامه ای به سازنده ی این بازی، یعنی استدیوی Niantic ارسال کرده است و از آنان در خواست کرده است تا بازی پوکمن گو را از شهر ۸۰۰ نفری Bressolles که در شمال شهر لیون واقع شده است، بیرون بکشد.

نگرانی ایشان این است که استیوی سازنده ی این بازی قبل از برپا کردن فروشگاه، اجازه ی رسمی نگرفته است. او در مصاحبه با نشریه ی آسوشیتد پرس گفته است که: “زمانی که در یک شهر فرانسه، کافه یا رستورانی قصد باز شدن داشته باشد، مجبور هستند اول از شهردار اجازه بگیرند. همین ها برای Niantic نیز صادق هستند حتی اگر آن ها بخواهند در فضای مجازی این شهر فعالیت کنند.

در حالی که آقای بیاوئیس تلاش ندارند تا بازی پوکن گو را ممنوع کنند، بلکه ایشان قصد دارند تا از برقراری امنیت و صلح در شهر خود مطمئن شوند. هر چند در ادامه ی سخنان خود با آسوشیتد پرس، ترس خود را نیر اعلام کرده اند. ایشان گفته اند که این بازی در حال معتاد کردن جوانان به خود است و اثرات مخربی دارد و او وظیفه ی خود می داند تا مطمئن شود در شهر خود کسی به این بازی معتاد نشده است.

استدیوی نیانتیک قبلا نیز تماس هایی را از برخی کشور ها برای حذف عملکرد این بازی داشته است که کشور خودمان و موزه ی هولوکاست آمریکا از این گونه موارد بوده اند.

نظر شما در این باره چیست؟

منبع: Engadget