همه شایعات در مورد گوشی های جدید نکسوس: طراحی، مشخصات، تاریخ عرضه و … - تکفارس 
همه شایعات در مورد گوشی های جدید نکسوس: طراحی، مشخصات، تاریخ عرضه و … - تکفارس 

همه شایعات در مورد گوشی های جدید نکسوس: طراحی، مشخصات، تاریخ عرضه و …

سعید مزارعی
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - 16:56
همه شایعات در مورد گوشی های جدید نکسوس: طراحی، مشخصات، تاریخ عرضه و … - تکفارس 

هر ساله طرفداران پرو پا قرص اندروید منتظر یک چیز هستند و آن چیزی نیست جز گوشی های نکسوس شرکت گوگل. سال گذشته شاهد عرضه ی ۲ نسخه از سری نکسوس به نام ۶P توسط شرکت چینی هواوی و ۵X توسط شرکت کره ای ال جی بودیم. امسال نیز انتظار می رود دو نسخه از گوشی های سری نکسوس عرضه شود.

اسم رمز این دو گوشی Sailfish و Marlin است که به نظر می رسد مدل Marlin دارای مشخصات بهتری باشد. این دو گوشی جدید شرکت گوگل با همکاری شرکت HTC تولید می شوند.

ما تا کنون اطلاعات زیادی از این گوشی ها در دست داریم، پس بیاید این اطلاعات را مرور کنیم :

طراحی : هر دو گوشی احتمالا از یک شیشه در پشت بهره خواهند برد. مدل Marlin دارای بدنه ی فلزی و مدل Sailfish دارای بدنه ی پلاستیکی است.

صفحه نمایش : Marlin از یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با کیفیت HD و Salfish نیز از یک صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با کیفیت Full HD بهره می برند.

سخت افزار : هر دو مدل از سخت افزار مشابه هم استفاده می کنند. پردازنده ی اسنپ دراگون ۸۲۰ یا ۸۲۱ ، ۴ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ی داخلی سخت افزار این گوشی ها را تشکیل می دهند و همچنین گفته می شود که ممکن Marlin از یک باتری ۳۴۵۰ میلی آمپری استفاده کند.

دوربین : هر دو مدل از یک دوربین ۱۳ مگا پیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی با دقت ۸ مگاپیکسل در جلو بهره می برند.

تاریخ عرضه : احتمالا در ماه سپتامبر.

طراحی

ما بر اساس شایعات و تصاویری که تاکنون لو رفته اند چیزی که تصور می کنیم طراحی نسل آینده ی گوشی های نکسوس خواهند بود را با شما به اشتراک می گذاریم.

انتظار می رود که هر دو مدل Marlin و Sailfish طراحی مشابه هم داشته باشند و تنها در اندازه ی گوشی و همچنین ماده ی سازنده ی بدنه ی این دو گوشی تفاوتی را شاهد باشیم.

بر اساس تصاویری که تاکنون به بیرون درز کرده است به نظر می رسد که هر دو گوشی از یک طراحی دو رنگ که شامل رنگ های سیاه و خاکستری است استفاده می کنند که یا از شیشه و یا ماده ی براق دیگری ساخته خواهند شد.

مدل بزرگتر و بهتر این گوشی ها یعنی مدل Marlin دارای یک بدنه فلزی است در حالی که مدل کوچکتر این گوشی ها یعنی Sailfish یک بدنه ی پلاستیکی را دارا می باشد که بیشتر باعث می شود تصور یک گوشی پایین رده به کاربر القا کند.

همانگونه که قبلا هم ذکر کردیم مدل Marlin دارای یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی است و مدل دیگر نکسوس های امسال دارای یک صفحه نمایش ۵.۲ اینچ است.

در گذشته هیچگونه دکمه ی فیزیکی بر روی گوشی های نکسوس وجود نداشت اما امسال انتظار می رود این روند متوقف شود و هر دو مدل یک دکمه ی فیزیکی که میزبان سنسورهای اثر انگشت هستند در پشت این گوشی ها تعبیه شده باشد.

در آخر باید بگوییم اگر این دو گوشی امسال با نام نکسوس عرضه نشوند متعجب نخواهیم شد و کلمه ای که در تبلیغات و بیلبوردهای خیابانی خواهیم دید عبارت “گوگل” بر روی آن ها نقش بسته اند.

اگر این شایعه به حقیقت بپیوندد تفاوت چندانی نمی کند و نام یک گوشی هوشمند نیست که باعث می شود آن گوشی موفق باشد.

صفحه نمایش

ما به شما اطمینان می دهیم که گوگل و HTC در صفحه نمایش این گوشی ها هیچگونه شگفتی انجام نخواهند داد، نه خبری از صفحه نمایش های خمیده خواهد بود نه رزلوشن ۴K ، همانگونه که قبلا هم گفتیم مدل بزرگتر این گوشی یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی خواهد داشت.

تا کنون چیزی که انتظار داریم این است که مدل کوچکتر این گوشی ها یعنی Sailfish قرار است یک صفحه نمایش ۵.۲ اینچی داشته باشد، هر چند شایعاتی مبنی بر اندازه ی کمتر از ۵ اینچ این گوشی نیز منتشر شده است. علاوه بر این ها طبق آخرین اطلاعاتی که توسط افشاگر معروف یعنی Evan Blass منتشر شده رزلوشن صفحه نمایش این گوشی ۱۰۸۰ در نظر گرفته شده است.

سخت افزار

همانگونه که گفتیم به نظر می رسد Marlin مدارای مشخصات بهتری است اما در عین حال اکثر سخت افزار هر دو گوشی مشخصات یکسانی دارند.

هر دو مدل از پردازنده ی اسنپ دراگون ۸۲۰ و ۴ گیگابایت رم بهره می برند. البته اگر این گوشی ها با چیپست اسنپ دراگون ۸۲۱ نیز عرضه شوند جای تعجبی نیست.

مشابهت های سخت افزاری این دو گوشی اینجا به پایان نمی رسد، هر دو گوشی دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی هستند. در حالی که هیچگونه اخباری از عرضه ی این گوشی ها با حافظه بیشتر منتشر نشده است اما ما بسیار خوشبین هستیم که هر دو گوشی دارای مدل ۶۴ گیگابایتی نیز خواهند بود.

اخبار منتشر شده خبر از وجود یک باتری ۳۴۵۰ میلی آمپری در مدل Marlin می دهند، این در حالی است که هیچگونه اطلاعاتی از ظرفیت باتری مدل دیگر در دسترس نیست. اما اگر بخواهیم پیش بینی کنیم، حدس می زنیم که یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری برای این گوشی در نظر گرفته خواهد شد.

دوربین

ما انتظار دوربین دوگانه را نه در پشت و نه در جلوی این گوشی ها نداریم. به نظر می رسد گوگل علاقه ای به این ویژگی جدید ندارد.

به نظر می رسد که هر دو مدل از دوربین یکسانی استفاده می کنند. یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی برای جلوی گوشی ها در نظر گرفته شده است. این ها تنها اطلاعاتی است که در مورد دوربین های این گوشی ها در دست داریم. هر چند که شایعات مختلفی در این مورد منتشر شده است اما ترجیح می دهیم برای شنیدن جزئیات کامل این دوربین ها تا روز معرفی رسمی آن ها منتظر بمانیم.

یک نکته در مورد این دوربین ها وجود دارد که بسیار به آنها امیدواریم و آن این است که این دوربین ها حداقل باید کیفیتی به خوبی دوربین های مدل سال قبل یعنی نکسوس ۶P و ۵X داشته باشند.

 

نرم افزار

در این بخش نیز غافلگیری در کار نیست و هر دو مدل این گوشی ها با اندروید ۷.۰ نوقا عرضه می شوند. اما ممکن است بر خلاف هر سال گوشی های نکسوس اولین گوشی هایی نباشند که با اندروید ۷.۰ عرضه شوند، به نظر می رسد که این افتخار امسال نسیب گوشی LG V20 خواهد شد که قرار است در روز ۶ سپتامبر معرفی شود.

همچنین خبرهایی دال بر وجود ویژگی های جالب نرم افزاری در این گوشی ها شنیده ایم. اولی ممکن است با نام Night Light شناخته شود که به کاربران اجازه می دهد در ساعاتی از شب فیلتر نور آبی را در گوشی های خود فعال کنند.

چیزی که اکنون تبدیل به پرسشی اساسی شده است این است که آیا این ویژگی قرار است تنها در گوشی های جدید نکسوس باشد یا خیر، اما ما امیدواریم این ویژگی جدید برای اندروید ۷.۰ نوقا باشد تا تمام گوشی های که این آپدیت را دریافت می کنند بتوانند از آن استفاده کنند.

در آخر هم با دو بار ضربه زدن بر روی صفحه نمایش می توان بدون راه اندازی کامل گوشی اطلاعاتی را مشاهده کرد.

قیمت و روز عرضه

تا کنون هیچگونه خبر رسمی از روز معرفی و عرضه ی این گوشی ها منتشر نشده است. این تاریخ ممکن است در ماه سپتامبر باشد. این گوشی ها به تازگی گواهینامه ی FCC خود را دریافت کرده اند که این نشان می دهد به زودی معرفی خواهند شد.

ما هیچ اطلاعاتی از قیمت دو مدل Marlin و Sailfish در دست نداریم اما انتظار داریم قیمت این گوشی ها تفاوت زیادی با گوشی های سال گذشته یعنی ۶P و ۵X نخواهد داشت. اگر بخواهیم با اعداد صحبت کنیم مدل ۳۲ گیگابایتی گوشی نکسوس ۶P با قیمت ۴۹۹ دلار عرضه شد و مدل های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی نیز به ترتیب با قیمت های ۵۴۹ و ۶۴۹ دلار عرضه شدند. همچنین نکسوس ۵X با ۱۶ گیگابایتی حافظه ی داخلی با قیمت ۱۷۹ دلار و مدل ۳۲ گیگابایتی نیز با قیمت ۴۲۹ دلار عرضه شدند. در این جا نیز جدولی از قیمت های گوشی های سال گذشته نکسوس در بازارهای مختلف جهانی برای شما آورده ایم.

منبع : phoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید