گوگل برنامه های کروم خود را از ویندوز و مک خارج می کند - تکفارس 
گوگل برنامه های کروم خود را از ویندوز و مک خارج می کند - تکفارس 

گوگل برنامه های کروم خود را از ویندوز و مک خارج می کند

علی سیف الهی
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - 13:00
گوگل برنامه های کروم خود را از ویندوز و مک خارج می کند - تکفارس 

مرورگر گوگل کروم در گذشته از برنامه های مستقل بر روی سیستم عامل های مک، ویندوز و لینوکس تا سال ۲۰۱۳ پیتیبانی می کرد اما خیلی وقثت است که دیگر پشتیبانی نمی شوند. این شرکت به تازگی اعلام کرده است که تدریجا تا دو سال آینده پشتیبانی از این برنامه ها را قطع خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

این تصمیم به عنوان بخشی از ساده سازی مرورگر کروم انجام می پذیرد، البته گوگل تابستان امسال حذف لانچر برنامه ها بر روی این پلتفرم ها را تمام کرده بود، و قصد دارد تا توسعه دهندگان و سازندگان نرم افزار را به سمت ساخت برنامه های تحت وب استاندارد سوق دهد. برنامه ها به عنوان بخشی از سیستم عامل کروم برای آینده ای معلوم نگه داشته خواهد شد.

اگر شما قبلا از برنامه های وب کروم استفاده نکرده اید، باید بگوییم که این برنامه ها در پنجر ی مخصوص خود، برنامه های کوچک را شبیه سازی می کردند که اگر با انصاف بخواهیم قضاوت کنیم، باید بگوییم که واقعا هم خوب عمل می کردند. برای این که برنامه کار کند نیاز است که مرورگر کروم باز باشد. البته این برنامه ها بیرون از مرورگر اجرا می شوند و بیشتر شبیه برنامه های خود ویندوز هستند که اجرا می شوند.

این برنامه ی خارج سازی، به برنامه های تازه منتشر شده ی کروم اجازه می دهد تا اواخر سالا ۲۰۱۶ بر روی سیستم عامل کروم اجرا شوند و در اواسط سال ۲۰۱۷ فروشگاه برنامه ی کروم دیگر برنامه ها را باری سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مک نمایش نخواهد داد (البته افزونه ها وجود خواهند داشت) و در اوایل سال ۲۰۱۸ برنامه های کروم بر روی این پلتفرم ها دیگر اجرا نخواهند شد و کار این برنامه ها به اتمام خواهد رسید.

این مدت زمان به اندازه ی کافی طولانی و کافی است تا به کاربران اجازه دهد تا برنامه های جایگزین پیدا کنند و به توسعه دهندگان و برنامه سازان نیز اجازه می دهد تا برای سرویس های خودشان، برنامه های استاندارد تحت وب بسازند. و گوگل نیز اعلام کرده است که ۱ درصد از کاربران کروم بر روی سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مک از این برنامه ها استفاده می کردند. نوع دیگری از برنامه های کروم وجود دارد که گوگل اعلام کرده است هم اکنون به عنوان برنامه های استاندارد وب تحت استفاده قرار گرفته اند. برنامه ی Netflix مثال خوبی است. برنامه ی این سرویس بر روی فروشگاه برنامه ی کروم بر روی پلتفرم های مختلفی وجود دارد اما زمانی که در یک تب جدید سایت نتفلیکس را باز می کنید، مشاهده می کنید که سایت کمی متفاوت تر شده است و تنها یک سایت ساده نیست.

نظر شما در این باره چیست؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید