به نظر می رسد که گوگل سخت در حال کار بر روی سیستم عامل دستکاپ خود است تا آن را به ابزاری کاربردی برای مصرف کنندگانش تبدیل کند. حال قابلیت جدیدی به این سیستم عامل اضافه شده است که بسیار می تواند کاربردی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

چه خوب می شو که بتوانید به جای وارد کردن رمزی به درازای یک کتاب، از پین ۴ حرفی استفاده کنید و کروم بوک خود را باز کنید. مایکروسافت در نسخه ی دهم ویندوز خود این چنین قابلیتی را اضافه کرده است و حال گوگل نیز به این فکر افتاده است تا از پین کد چهار رقمی استفاده کند. یک قابلیت آزمایشی در آخرین نسخه ی توسعه دهندگان سیستم عامل کروم قرار داده شده است که اجازه می دهد به جای رمز عبور، از پین کد استفاده شود. این سخنان را یکی از کارمندان گوگل به نام فرانکویس بیافورت اعلام کرده است. در یک پست در شبکه ی اجتماعی گوگل پلاس، او چگونگی روش افزودن این قابلیت جدید به سیستم شما توضیح داده است:

تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که پرچم chrome://flags/#quick-unlock-pin را فعال کنید، سپس کروم را ریستارت کرده و به تنظیمات طراحی متریال کروم بروید و در بخش قفل صفحه، برای باز کردن قفل یک پین تعیین کنید. زمانی که این کار ها به اتمام رسیدند، صفحه نمایش خود را قفل کرده و از تجربه ی قفل گشایی جدید لذت ببرید.

مطمئنا وارد کردن پین کد به جای یک رمز دراز و طویل در سیستم عامل کرو بسیار بهتر و کاربردی تر خواهد بود و احتمالا امنیتی تر از استفاده از یک دستگاه اندرویدی نزدیکک برای قفل هوشمند خواهد بود و امنیت بیشتری را به ارمغان خواهد آورد. اما شما کدی را وارد نخاهید کرد که شما را مستقیما به گوگل سوئیت ببرد – کلید های سلطنتی که بیافورت در پست خود به آن اشاره کرده است. شاید سردرگم کننده باشد اما افزوده شدن این چنین قابلیتی بسیار ارزشمند است.

نظر شما در این باره چیست؟

منبع: Engadget