اطلاعات نشان می‌دهند که در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶، بیش از ۸۶ درصد گوشی های به فروش رفته در بازار اندرویدی بوده اند - تکفارس 
اطلاعات نشان می‌دهند که در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶، بیش از ۸۶ درصد گوشی های به فروش رفته در بازار اندرویدی بوده اند - تکفارس 

اطلاعات نشان می‌دهند که در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶، بیش از ۸۶ درصد گوشی های به فروش رفته در بازار اندرویدی بوده اند

دانیال دهقانی
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - 23:17
اطلاعات نشان می‌دهند که در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶، بیش از ۸۶ درصد گوشی های به فروش رفته در بازار اندرویدی بوده اند - تکفارس 

اطلاعات نشان می‌دهند که در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶، بیش از ۸۶ درصد گوشی های به فروش رفته در بازار اندرویدی بوده اند! در ادامه همراه تک فارس باشید.

بر طبق آخرین اطلاعاتی که از مرکز آماری Statista به دست آمده است، در نیمه اول سال ۲۰۱۶ چیزی در حدود ۸۶.۲ درصد از گوشی های به فروش رسیده مبتنی بر سیستم عامل اندروید بوده اند. پیش از این بیشترین فروش مربوط به اندروید به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ باز می گشت که اندروید ۸۴.۷ درصد از بازار را در اختیار گرفته بود. در جایگاه دوم آیفون و آی او اس با ۱۲.۹ درصد قرار گرفته اند که البته نسبت به گذشته این میزان سیر نزولی داشته، ولی باز هم نسبت به ویندوز فون و بلک بری که به طور کلی از اذهان پاک شده اند عملکرد بهتری داشته اند.

نکته جالب اینجا است که در سه ماهه دوم سال ۲۰۰۹، این سیمبین بود که بیش از ۵۱ درصد بازار گوشی ها را در اختیار داشت و از این حیث پیشتاز بود. بلک بری با ۱۹ درصد دوم و آی او اس با ۱۳ درصد در رتبه های بعدی حضور داشتند. پس از آن ها، ویندوز فون با ۹ درصد قرار داشت و اندروید هم با تنها ۲ درصد در انتهای جدول حضور پیدا کرده بود. در حقیقت، این آی او اس بوده که توانسته مشتریان خود را ثابت نگه دارد چرا که کاربران دیگر سیستم عامل ها به سمت اندروید کوچ کرده اند. در اولین سه ماهه سال ۲۰۱۱ کاربران اندروید از سیمبین بیشتر شد و سیمبین، این سیستم عامل اپن سورس (Open Source) دیگر هیچ گاه در رقابت نتوانست خودی نشان دهد.

در سه ماهه دوم امسال ۲۹۶.۹۱ میلیون گوشی اندرویدی به سر تا سر جهان عرضه شد در حالی که تعداد ۴۴.۴ میلیون آیفون به اقصی نقاط جهان صادر گشت. در حدود ۱.۹۷ میلیون گوشی مبتنی بر ویندوز فون در این بازه به بازار عرضه گشت و ۴۰۰ هزار گوشی بلک بری نیز در بازارها برای خرید در دسترس قرار گرفت. در بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۰۹، سیمبین که بخش عمده بازار را در اختیار داشت در حدود ۲۰.۸۸ میلیون گوشی با این سیستم عامل به بازار عرضه شده بود. در همین بازه بلک بری ۷.۷۸ میلیون گوشی را به بازارهای مختلف فرستاده بود. ۵.۳۳ میلیون گوشی آیفون در این بازه به بازار عرضه شده بود و ۳.۸۳ میلیون گوشی مبتنی بر ویندوز فون منتشر شده بود. سهم اندروید هم از سه ماهه دوم سال ۲۰۰۹ تنها ۷۶۰ هزار نسخه گوشی بود.

این مسائل بسیار جالب است، خصوصاً برای افرادی چون ما که مشغول به فعالیت در این حوزه بوده ایم. مشخص بود که تغییرات بزرگی در راه است. ما اغلب عرضه گوشی موتورلا دروید (Motorola DROID) را به عنوان خیزش گوشی های اندرویدی در بازار می پنداریم. موتورولا دروید اولین گوشی بود که از اندروید ۲ بهره می برد و با در نظر گرفتن این نکته که در سه ماهه قبل از عرضه این گوشی تنها ۷۶۰ هزار گوشی اندرویدی به بازار عرضه شده بود این موضوع بسیار صحیح تر به نظر می رسد. در اولین سه ماهه سال ۲۰۱۰ چیزی در حدود ۵.۲۳ میلیون گوشی اندرویدی به بازار عرضه شد. و با عرضه گوشی نکسوس وان (Nexus One) پس از آن بازه به بازار، میزان عرضه گوشی های اندرویدی به بازار در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۰ به ۱۰.۶۵ میلیون گوشی افزایش یافت.

نظر شما در رابطه با این آمار و ارقام چیست؟ این رشد بی نظیر اندروید ناشی از چه عواملی است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.