فناوری جدید می‌تواند عمری باتری‌ها را دو برابر کند - تکفارس 
فناوری جدید می‌تواند عمری باتری‌ها را دو برابر کند - تکفارس 

فناوری جدید می‌تواند عمری باتری‌ها را دو برابر کند

امید بصیری
۱ شهریور ۱۳۹۵ - 17:57
فناوری جدید می‌تواند عمری باتری‌ها را دو برابر کند - تکفارس 

یک شرکت فناوری جدید با نام “انرژی سخت/Solid Energy” ادعا می کند که یک طرح جدید برای باتری های ذخیره شونده لیتیومی خلق کرده است که به راحتی می تواند عمر باتری های دستگاه های قابل حمل کوچک نظیر گوشی های هوشمند و ابزار پوشیدنی همچون ساعت های هوشمند را دو برابر کند.در ادامه ی خبر با تکفارس همراه باشید.

با پیشرفت هایی که یکی از دانشجویان دکترایِ سابق دانشگاه MIT با نام کیچائو هو بدان دست پیدا کرده میتوان به تولید باتری های لیتیوم یونی ای با دو برابر ظرفیت کنونی دستگاه های قابل حمل حال حاضر نظیر گوشی های هوشمند و ساعت های هوشمند امیدوار بود. این بدان معنی است که این باتری ها می توانند دو برابر ظرفیت را در همین مقدار فضا ذخیره کرده یا همین مقدار شارژ را در نصف فضای کنونی نگهداری کنند که هر دو حالت منتج به بهتر شدن و پیشرفت گوشی های هوشمند خواهد شد. چه به لحاظ افزایش شارژ دهی, چه به لحاظ فضای اشغال شده کمتر و چه به لحاظ وزن سبک تر.

مواد لیتیومی برای مدت زیادی است که به یک موضوع جالب و مورد علاقه ی محققان و دانشمندان تبدیل شده است که این به دلیل حجم بسیار مناسب ذخیره ی انرژی آن هاست. اگرچه تا کنون ساختن مدلی که قابلیت دوباره شارژشدن آنچنان موفقیت آمیز نبوده اند به خاطر اینکه این مواد بعد از مدتی می شکنند که این مسئله آن ها را غیر قابل استفاده میکند.

اگرچه طراحی این محقق سابق MIT نه تنها مسئله ی شارژ مجدد را حل می کند بلکه با استفاده از یک ترکیب پیچیده ی لیتیوم و فویل آهنی و یک ماده ی غیر قابل اشتعال الکترولیت به جای آند جامد بزرگ فضای قابل شارژ شدن را دو برابر می کند.

اما باتری های بهتر و پر ظرفیت تر تنها هدف پیش روی “سالید انرژی” نیستند. آخرین سرمایه گذاری این شرکت که در ژانویه انجام شد ۱۲ میلیون دلار به سرمایه ی کنونی این شرکت که تنها ۸ میلیون دلار است اضافه کرد.بزرگترین سرمایه گذار آن مقطع شرکت جنرال موتورز بود که قصد دارد با استفاده از تکنولوژی این شرکت خودرو های الکتریکی را یک قدم به جلو ببرد.

این شرکت اعلام کرده که باتری های این شرکت می توانند از اوایل سال آینده در گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار بگیرند.

منبع:itworld.com

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.