حراج Apple 1 به قیمت ۵۰۰,۰۰۰ دلار! - تکفارس 
حراج Apple 1 به قیمت ۵۰۰,۰۰۰ دلار! - تکفارس 

حراج Apple 1 به قیمت ۵۰۰,۰۰۰ دلار!

امید بصیری
۱ شهریور ۱۳۹۵ - 19:17
حراج Apple 1 به قیمت ۵۰۰,۰۰۰ دلار! - تکفارس 

یک نمونه ی نایاب از رایانه ی اپل ۱, اولین رایانه ای که اپل در سال ۱۹۷۶ به بازار عرضه کرد در یک حراج خیریه به قیمت فعلی ۵۰۰ هزار دلار به فروش می رسد که انتظار می رود این رقم تا دو برابر مبلغ فعلی یعنی تا ۱ میلیون دلار نیز پیش برود. در ادامه ی خبر با تکفارس همراه باشید.

اگر یکی از طرفداران کمپانی اپل هستید و می خواهید قطعه ای تاریخ تکنولوژی را برای خود داشته باشید و البته مقداری پول برای آتش زدن(!) نیز دارید, از شنیدن اینکه اپل ۱ راه خود را به حراج پیدا کرده است خوشحال خواهید شد!

اولین رایانه ای که اپل آن را به بازار عرضه کرد یعنی اپل ۱ در سال ۱۹۷۶ معرفی شد که قیمتی بالغ بر ۶۶۶٫۶۶ دلار داشت(با احتساب تورم ۲۷۷۰ دلار امروز).حدود ۲۰۰ عدد از این کامپیوتر ها تولید شدند که ۱۷۵ نمونه از آن ها به فروش رفتند و فقط ۷۰ عدد از آن ها تا به امروز سالم مانده اند.

این حراج هم اکنون نیز برای خیریه ی Charitybuzz در جریان است که تا بدین لحظه بیشترین قیمت پیشنهاد شده ۵۰۰ هزار دلار بوده است(سایت های مختلف تا ۱ میلیون دلار نیز پیش بینی کرده اند). اگرچه پرداخت همچین مبلغی شاید کمی غیر عقلانی به نظر برسد باید دانست که اپل ۱ مشابهی در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۹۰۰ هزار دلار فروخته شده بود.

اولین نمونه های اپل ۱ توسط استیو جابز فقید و ووزنیاک با دست طراحی شده بودند که به همین دلیل این حراجی بسیار خاص محسوب می شود.

این حراجی که با نام جشن اپل ۱ شناخته میشود بسیار خاص است چرا که به گفته ی ووزنیاک تا کنون هیچ محصولی الکترونیکی ای که به دست مردم رسیده از همچین تخته ی مداری استفاده نکرده است. به همین خاطر این اپل ۱ به نوعی یک نمونه ی اولیه یا پیش تولید از محصول اصلی محسوب میشود.

برنده ی این حراج همچنین دستور العمل اجرای برنامه های این رایانه, یک برنامه ی پایه و همچنین دو بازی سفر ستاره ای و Blackjacket را دریافت می کند. همچنین رسید خرید از دارنده قبلی و یک برگه ی تاریخی از شرکت اپل نیز دریافت می کند.

نظر شما در این باره چیست!؟شما حاضرید همچین مبلغی را پرداخت کنید!؟

منبع:cnet.com

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.