ناسا پس از دو سال دوباره توانست با فضاپیمای خود ارتباط برقرار کند - تکفارس 
ناسا پس از دو سال دوباره توانست با فضاپیمای خود ارتباط برقرار کند - تکفارس 

ناسا پس از دو سال دوباره توانست با فضاپیمای خود ارتباط برقرار کند

علی سیف الهی
۲ شهریور ۱۳۹۵ - 13:55
ناسا پس از دو سال دوباره توانست با فضاپیمای خود ارتباط برقرار کند - تکفارس 

دانشمندان ناسا موفق شدند پس از طی حدود دو سال با فضاپیمای قطع ارتباط شده ی خود، ارتباط دوباره برقرار کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

زمانی که ارتباط گروه با فضاپیمایی قطع می شود، نشانه ی خوبی به حساب نمی آید. آژانس فضایی اروپا تجربه ی تلخی در این مورد دارد. اما ناسا نشان داد که هیچ وقت نا امید نخواهد شد و به تلاش ادامه خواهد داد. این آژانس فضایی توانست با فضاپیمای STEREO-B ارتباط دوباره برقرار کند. یکی از دو فضاپیمایی که درباره ی خورشید و آب و هوای منظومه ی شمسی تحقیق می کردند. آن ها دو سال بود که نتوانسته بودند با این فضا پیما ارتباط داشته باشند و حال توانسته اند سکوت ارتباطی را بشکنند. این تیم زمانی ارتباط خود را با فضاپیما از دست داد که در حال آزمایش تایمر های قطع فضاپیما در اول اکتبر سال ۲۰۱۴ بود، اما با استفاده از استراتژی های بازیابی مختلف (اخیرا هم از شبکه ی عمیق فضایی استفاده کرده بود) توانستند در ۲۱ام آگوست با این فضاپیما ارتباط برقرار کنند.

پس از این چه انجام خواهد گرفت؟ مدت زمانی طول خواهد کشید تا فضاپیمای STEREO-B به کار خود برگردد و حتی ضمانتی وجود ندارد که آنچه را که ناقص گذه است، به اتمام برساند. تیم هدایت کننده ی این فضاپیما می خواهند تا همه ی زیر سیستم های فضاپیما را بررسی کنند و دوباره کنترل را به دست بگیرند و قبل از این که به ماموریتش ادامه دهد، از سلامتی کاملش اطلاع پیدا کنند. حتی اگر کار خاصی هم انجام نشود، باز برقراری دوباره ی ارتباط خود کار بزرگی به حساب می آید. هر دو گروه دانشمندان و اعضای اتاق عملیات نگران بودند که دیگر از این فضاپیما تماسی را دریافت نخواهند کرد.

نظر شما درباره ی این اتفاق چیست؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.