سامسونگ زد ۹، پرچمدار گوشی های مبتنی بر تایزن سامسونگ لو رفت - تکفارس 
سامسونگ زد ۹، پرچمدار گوشی های مبتنی بر تایزن سامسونگ لو رفت - تکفارس 

سامسونگ زد ۹، پرچمدار گوشی های مبتنی بر تایزن سامسونگ لو رفت

دانیال دهقانی
۲ شهریور ۱۳۹۵ - 23:24
سامسونگ زد ۹، پرچمدار گوشی های مبتنی بر تایزن سامسونگ لو رفت - تکفارس 

سامسونگ زد ۹، پرچمدار گوشی های مبتنی بر تایزن سامسونگ لو رفت! در ادامه همراه تک فارس باشید.

سیستم عامل تایزن به یک موفقیت غیر منتظره برای سامسونگ تبدیل شد، آن قدری موفق که این سوال در ذهن همگان شکل گرفت که چرا دستگاه های بیشتری بر اساس این سیستم عامل ساخته نمی شوند. همان طور که خود شما هم تا کنون متوجه شده اید، سیستم عامل تایزن بیشتر بازارهای در حال توسعه را هدف گرفته است. تا کنون سامسونگ در زمینه استفاده از تایزن آرام و بی عجله پیش رفته ولی بدون شک در ماه های آتی شاهد معرفی شدن گوشی های هوشمند میان رده و متوسط بسیاری که از این سیستم عامل بهره می برند خواهیم بود.

گوشی بعدی که از این سیستم عامل بهره می گیرد، سامسونگ زد ۲ (Z2) است که امروز معرفی شد و از طریق این لینک می توانید به خبر مربوط به معارفه آن دسترسی پیدا کنید. انتظار می رود که این گوشی اول در کشورهای هند، امارات، عربستان سعودی، بنگلادش، اندونزی، نپال، سری لانکا، ترکیه و آفریقای جنوبی عرضه شود.

به هر حال، یک گوشی رده بالا که از سیستم عامل تایزن بهره می برد اخیراً در وبسایت صادرات و واردات هندی زاوبا (Zauba) رویت شده است. این گوشی با شماره سریال SM-Z930F شناخته می شود ولی انتظار می رود که نام تجاری آن در بازار، سامسونگ زد ۹ (Z9) باشد. متاسفانه، اطلاعات بیشتری در مورد سخت افزار این گوشی در زاوبا قرار داده نشده و حتی اندازه صفحه نمایش آن نیز نامعلوم است ولی، این گوشی چندین برابر سامسونگ زد ۲ قیمت خواهد داشت پس احتمالاً با یک گوشی پرچمدار طرف هستیم، منتها از نوع تایزنی!

خوب است این را در یاد داشته باشید که سامسونگ زد ۲ که امروز معرفی شد یک صفحه نمایش آمولد ۴ اینچی با رزولوشن ۴۸۰ x 800 در اختیار دارد و دوربین پشتی آن نیز ۵ مگاپیکسلی خواهد بود. در زیر صفحه نمایش این گوشی هم یک پردازنده ۴ هسته ای با قدرت ۱.۵ گیگاهرتز به کار بسته شده و در کنار آن، این گوشی یک گیگابایت حافظه رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد و از رم های جداگانه نیز پشتیبانی به عمل خواهد آورد.

با در نظر گرفتن قیمت بسیار بالاتر سامسونگ زد ۹ نسبت به زد ۲، انتظار می رود که این گوشی مشخصات بسیار بهتری داشته باشد و از یک صفحه نمایش بزرگ تر، پردازنده قوی تر و دوربین باکیفیت تر بهره ببرد.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی سامسونگ زد ۹ معرفی خواهد شد، ولی این شانس وجود دارد تا به کمک آن سامسونگ بتواند تجارت گوشی های مبتنی بر تایزن را به اروپا هم وارد کند.

نظر شما در رابطه با این گوشی چیست؟ آیا با توجه به سخت افزار قوی تر آن نسبت به زد ۲، علاقه ای به تهیه آن دارید؟

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.