روتر هوشمند MIT قول مبارزه با شبکه های شلوغ را می دهد - تکفارس 
روتر هوشمند MIT قول مبارزه با شبکه های شلوغ را می دهد - تکفارس 

روتر هوشمند MIT قول مبارزه با شبکه های شلوغ را می دهد

علی سیف الهی
۴ شهریور ۱۳۹۵ - 12:20
روتر هوشمند MIT قول مبارزه با شبکه های شلوغ را می دهد - تکفارس 

دانشمندان دانشگاه MIT به روشی دست یافته اند که می تواند شبکه های شلوغ و پر کاربر را به نحوی عالی مدیریت کتد. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

محققان MIT نیز همانند شما از شبکه های بسیار شلوغ بیزارند و به همین علت شاخه ی CSAIL این دانشگاه دو حرکت بزرگ را انجام داده است که می تواند خطوط اطلاعاتی را پاک سازی کند. باید بگوییم که روتر های قابل برنامه ریزی توسعه داده شده قادر هستند تا با سرویس های بسیار سنگین پهنای باند، همانند استریم ویدئو، به فعالیت ادامه دهند و از دسترس خارج نشوند. به جای تلاش برای ایجاد سیستم قانون گذار مبدا که تصمیم گیری کند کدام اطلاعات عبور کنند یا نه (که باعث از کار افتادن روتر و یا اشغال بخش بزرگی از چیپ می شود)، محققان اشیا را به المان های ساده ی محاسباتی بخش کرده اند که می تواند طیف وسیعی از وظایف را بر عهده گیرد. تناه کاری که شما باید انجام دهید این است که امان های مختلف را ترکیب کنید تا به اثر مورد نظر خود برسید. که این کار می تواند به شبکه کمک کند تا با شرایط جدید سازگار شود و بازی های موبایلی پر هیایو باعث هرج و مرج در اینترنت نشوند.

یافته ی دیگر، تمامی مشکلات شبکه های طیف محدود و انباشته را بر طرف خواهد کرد. دانشمندان سیستم MegaMIMO 2.0 (چند ورودی، چند خروجی) را طراحی کرده اند که می تواند در یک زمان، چندین نقطه ی دستیابی را تعدیل کرده و فاز آن ها را همگام سازی کند تا پس از آن انتقال دهنده های چندگانه بتوانند بدون دخالت، از همان فرکانس استفاده کنند. نتجه اش که هست؟ در یک اتاق شلوغ، در مقایسه با WiFi های معمولی، سرعت رشدی ۳۶۰ درصدی را تجربه می کند. و نتیجه این است که هم سرعت خام و هم عملکرد در یک شبکه افزایش پیدا می کند. این تکنولوژی می تواند در شبکه های وسیع، همانند محوطه های شهری و یا کنسرت ها نیز عملکرد بهتری داشته و هر دو شبکه ی وای فای و سلولار را بهبود ببخشد و دیگر احتمالا شما شاهد قطع شدن اینترنت خود نباشید.

تنها چالشی که وجود دارد این است که شرکت ها چگونه با این تکنولوژی سازگار خواهند شد. احتمالا مدت زمان قابل توجهی طول خواهد کشید تا روتر ها از این تکنولوژی بهره ببرند. این راه حل بی سیم احتمالا به سازندگان بستگی خواهد داشت که چگونه با یکدیگر همکاری می کنند.

نظر شما در این باره چیست؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید